Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe gates riem, krijg inbus niet los Koga Signature - Forum Wereldfietser

Nieuwe gates riem, krijg inbus niet los Koga Signature

Wilde zojuist mijn gates riem en tandwielen vervangen. Nu krijg ik de het inbus boutje niet los waarmee ik het frame los kan maken tbv de nieuwe riem. Ik durf niet teveel kracht te zetten ivm het rond draaien van de binnenzijde van de inbus bout. Welke ervaren monteur heeft er tips??
Je bedoelt dat je bang bent om hem dol te draaien?
Of draait er iets van het frame mee?
ben bang hem rond te draaien
Paar keer goed inspuiten met kruipolie. Met goed passend gereedschap draai je een inbus bout echt niet dol. (Je breekt hem hooguit :twisted: )
Probeer het met een nieuw bitje op een ratelsleutel; daar kun je de meeste kracht mee zetten.
Inderdaad. Zorg voor een goed passende inbussleutel of een opzet stuk.
Nog niet in het bezit naar een zaak met goed gereedschap. Vergeet die rommelbakken met setjes inbus.
Misschien het gat van de inbus even goed schoonmaken van zand en?
Weet je zeker dat het een inbus is en geen Torx? Je zal niet de eerste zijn.
Het was zeker een inbus, maar met kruipolie en een paar tikjes toch losgekregen. Er bleek ook locktite op te zitten en wat geoxideerd aluminium. Was misschien 5 jaar niet los geweest.
Montage pasta kost geld, het op de boutjes en andere delen doen kost tijd en dus geld, en de meeste bouwers gebruiken het niet, behalve in ieder geval dat merk wat veel mensen wat duur vinden :wink: