Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bagagedrager monteren - Forum Wereldfietser

Bagagedrager monteren

Ik wil een achter babagedrager bevestigen op mijn Scott Scale 60 voor de fietsvakantie.
Helaas heeft deze fiets geen bevestigingsogen op het frame.
Onderaan kan de drager wel vastgeschroefd worden.
De " click on" dragers die gemonteerd worden op de zadelbuis zijn te licht en dus geen optie.
Heeft iemand een oplossing cq ervaring?

Hoi Reca

Is er geen mogelijkheid om de bagagedrager vast te schroeven op het dwarsliggend verbindinkje aan de achtervork?

Nick
Reca schreef:Ik wil een achter babagedrager bevestigen op mijn Scott Scale 60 voor de fietsvakantie.
Helaas heeft deze fiets geen bevestigingsogen op het frame.
Onderaan kan de drager wel vastgeschroefd worden.
De " click on" dragers die gemonteerd worden op de zadelbuis zijn te licht en dus geen optie.
Heeft iemand een oplossing cq ervaring?
[handel] Een Old Man Mountain Red Rock? [/handel]
Is er geen mogelijkheid om de bagagedrager vast te schroeven op het dwarsliggend verbindinkje aan de achtervork?

Hoi Nick

Denk je dat het stevig kan?
Heb je een suggestie op welke manier?

grt Reca

Of gewoon met twee beugeltjes op de staande achtervork?
Spironski schreef:Of gewoon met twee beugeltjes op de staande achtervork?
Spironski

Zijn daar speciale beugeltjes voor in de handel met bevestigings oogjes om de drager vast te maken?

Zie http://www.m-gineering.nl/ommindex.htm voor de OMM dragers, die prima werken onder deze omstandigheden.
Wim

Hoi Reca,

Oei! Zulke beugeltjes zaten indertijd bij het bevestigingsmateriaal van mijn Blackburn drager (voor als je geen opgesoldeerde oogjes had). In feite waren het gewone beugeltjes die je om de buisjes kan vouwen, maar dan met plastic erom.
Je zou ook twee gewone kleine beugeltjes kunnen nemen en die strak om de staande achtervork vouwen (met wat bescherming voor je lak). Daarbij moet je er op letten dat de oogjes tegenover elkaar uitkomen, daartussen steek je dan het oog van je bagagedrager. Let er verder ook goed op dat het beugeltje strak om de buis wordt getrokken op het moment dat je de zaak vast schroeft, dus neem een zo klein mogelijk beugeltje.
Op deze manier heeft mijn broer jarenlang prima met bagage rond kunnen rijden. Het is misschien niet de meest elegante oplossing, maar het werkt wel.

Oh ja, het gaat dus om één beugeltje per buis van je staande achtervork. Dat hele bevestigingsverhaal doe je dus twee keer :D .

Spironski schreef:Oh ja, het gaat dus om één beugeltje per buis van je staande achtervork. Dat hele bevestigingsverhaal doe je dus twee keer :D .

Zal deze optie eens bekijken.Op mijn andere mtb zit ook een Blackburn,erg goede drager,kan me niet herinneren dat er beugeltjes bij waren :?
Ga zo even langs de winkel,ben benieuwd

Spironski schreef:Oh ja, het gaat dus om één beugeltje per buis van je staande achtervork. Dat hele bevestigingsverhaal doe je dus twee keer :D .

Zal deze optie eens bekijken.Op mijn andere mtb zit ook een Blackburn,erg goede drager,kan me niet herinneren dat er beugeltjes bij waren :?
Ga zo even langs de winkel,ben benieuwd

Van Tubus zijn er bevestigingsbeugeltjes.