De V-Guard is de versie voor binnenband, de andere is de tubeless versie.
Op de Duitse website een tabel onderaan de bladzijde. https://www.schwalbe.com/Marathon-Almotion-11654230
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:De MicroSkin versie is niet alleen geschikt voor tubeless maar ook de zijkanten zijn steviger en scheuren/snijden minder snel in,nicolevelo schreef: ↑ma 22 nov, 2021 21:34Schwalbe maakt de Almotion band in twee versies: Microskin en V-guard.
Ik zie dat de V-guard versie lichter is dan de MicroSkin versie, dus zou ik op het eerste gezicht voorkeur geven aan deze band. Maar waarin verschillen ze nog?
Dat idee hadden we toch doorgeprikt in dit forum? De extra dikke, binnenbandloze en schijfgeremde wielen moeten om het heel te houden vergezeld gaan van extra sterke en stijve frames, vorken, naven, velgen en banden met antilekvloeistof en het resultaat is dan wel iets wat lekker rijdt op slecht terrein, maar geen lichtere fiets.
Leon, het kan... een superstijve fiets met soepele banden en schijfremmen die minder weegt dan waarop we in de jaren tachtig op vakantie gingen.Leon schreef: ↑di 23 nov, 2021 10:59Dat idee hadden we toch doorgeprikt in dit forum? De extra dikke, binnenbandloze en schijfgeremde wielen moeten om het heel te houden vergezeld gaan van extra sterke en stijve frames, vorken, naven, velgen en banden met antilekvloeistof en het resultaat is dan wel iets wat lekker rijdt op slecht terrein, maar geen lichtere fiets.
Ik wel.Joris Flemming schreef: ↑di 23 nov, 2021 22:36
Ik heb zelf nog nooit een stootlek meegemaakt, ook niet op wat zachtere banden. (en voor de wetenschappers; ja dan is het bewezen) Ik vraag me af of dat soort theoretische "voordelen" wel in de praktijk terug zijn te zien.
Ach...