LS,
voor mijn Giant tourer XL zoek ik een cranckas en een cassette. Een nieuwe ketting had ik al.
Na het vervangen van de ketting schoot deze over de tanden en ik weet dan dat alles versleten is/was. Dat mag ook wel na plm 27 jaar.
De stuurschakelaars zijn van het type Shimano Alivio.
Achter (cassette) heb ik een 7 speed 28-11.
Voor heb ik een 3 speed 42-24.
Voor een cassette kom ik dan uit bij de CS-HG41-7 van Shimano.
Voor een crankas weet ik het niet. Ik kom uit van Shimano bij de
FC-TY301 en de
FC-TY501. De lengte van de trapas is 170mm. (afstand tussen het gat van de trapper en de cranck).
Een uitstapje kan zijn de
FC-M361 maar die heeft andere tandwielen (42-32-22).
Welke moet ik hebben? Zie ik nog iets over het hoofd?
Moet ik ook de kranswieltjes in de derailleur vervangen?
Tevens zoek ik een winkel waar ik dit allemaal voordelig kan kopen. Bikester is mogelijk, maar ik lees rare berichten over dat er van alles achter loopt. Een berichtje willen ze pas in 12 dagen beantwoorden.
voor mijn Giant tourer XL zoek ik een cranckas en een cassette. Een nieuwe ketting had ik al.
Na het vervangen van de ketting schoot deze over de tanden en ik weet dan dat alles versleten is/was. Dat mag ook wel na plm 27 jaar.
De stuurschakelaars zijn van het type Shimano Alivio.
Achter (cassette) heb ik een 7 speed 28-11.
Voor heb ik een 3 speed 42-24.
Voor een cassette kom ik dan uit bij de CS-HG41-7 van Shimano.
Voor een crankas weet ik het niet. Ik kom uit van Shimano bij de
FC-TY301 en de
FC-TY501. De lengte van de trapas is 170mm. (afstand tussen het gat van de trapper en de cranck).
Een uitstapje kan zijn de
FC-M361 maar die heeft andere tandwielen (42-32-22).
Welke moet ik hebben? Zie ik nog iets over het hoofd?
Moet ik ook de kranswieltjes in de derailleur vervangen?
Tevens zoek ik een winkel waar ik dit allemaal voordelig kan kopen. Bikester is mogelijk, maar ik lees rare berichten over dat er van alles achter loopt. Een berichtje willen ze pas in 12 dagen beantwoorden.