Ik ben bezig om een nieuwe fiets uit te kiezen. Tot op heden heb ik 'het' gedaan met een gazelle hybride. Eigenlijk zie ik bijna door de bomen het bos niet meer. Wil maximaal 1400 euro uitgeven, goedkoper mag natuurlijk altijd. Graag jullie advies en /of ervaringen.
Vering ja of nee?
Ik fiets doorgaans verhard, daar kunnen slechte asfaltwegen/ halfverharde wegen tussen zitten. Bovendien zitten daar regelmatig klimmetjes in.
Bandmaat 26 of 28 inch?
Tot op heden fietste ik op een 28 inch. Ik zit graag wat rechter op een fiets.
Wat zij de voors en tegens van een 28 of 26 inch?
Welke versnellingsgroep moet ik kiezen?
Ik fiets met kleding, tent en slaapspullen. Doorgaans zo'n 7 kilo denk ik.
De fiets zal enkel voor vakanties in het (verre)buitenland én tochtjes in nederland gebruikt worden. Woon-werk verkeer zal op mijn oude fiets gebeuren wegens diefstal-gevaar. Dit betekent dat ik niet meer dan 4.000 km fiets per jaar. Rolofnaaf zin of onzin?
Hydraulische remmen???
Stuur >>> multigrip!!
Staal of alluminium frame?
Wat zijn achtereenvolgens de voor- en de nadelen van beide opties?
Hebben jullie ervaringen met de rolofnaaf?
Alvast bedankt voor het deskundig advies!
Blanche
Vering ja of nee?
Ik fiets doorgaans verhard, daar kunnen slechte asfaltwegen/ halfverharde wegen tussen zitten. Bovendien zitten daar regelmatig klimmetjes in.
Bandmaat 26 of 28 inch?
Tot op heden fietste ik op een 28 inch. Ik zit graag wat rechter op een fiets.
Wat zij de voors en tegens van een 28 of 26 inch?
Welke versnellingsgroep moet ik kiezen?
Ik fiets met kleding, tent en slaapspullen. Doorgaans zo'n 7 kilo denk ik.
De fiets zal enkel voor vakanties in het (verre)buitenland én tochtjes in nederland gebruikt worden. Woon-werk verkeer zal op mijn oude fiets gebeuren wegens diefstal-gevaar. Dit betekent dat ik niet meer dan 4.000 km fiets per jaar. Rolofnaaf zin of onzin?
Hydraulische remmen???
Stuur >>> multigrip!!
Staal of alluminium frame?
Wat zijn achtereenvolgens de voor- en de nadelen van beide opties?
Hebben jullie ervaringen met de rolofnaaf?
Alvast bedankt voor het deskundig advies!
Blanche