Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Permanent gesloten is wat Google zegt inderdaad:
Het gaat me niet om de Stervende Wereldfietser.Edwin* schreef: Vittorio, de Treinreiswinkel, Soetens en anderen lijken daardoor op een hellend vlak terecht te zijn gekomen.
Dat weet niet iedereen
Ze hebben er anders best een hoop geëlektrificeerd bij Vittorio. Met voorwielmotor en accu in de bagagedrager verwerkt, maar toch....
Wel zo netjes om het bij feiten te houden. Zou best kunnen dat het waar is hoor, maar men kan ook gewoon besloten hebben er zelf mee op te houden. Misschien is het pand wel eigendom en het economisch gezien interessanter om het helemaal aan een keukenboer te verhuren in plaats van zelf nog in het achterste stukje elke dag naar fietsen te kijken.
Ik wil ermee zeggen dat het bijna metaforisch is om te zien hoe een bedrijf als Vittorio teert op oude roem, maar in werkelijkheid vergane glorie is. Een goede/bekende naam opgebouwd hebben is geen vrijbrief om anderen tekort te doen en/of de les te lezen. Als ik de laatste recensies van Vittorio lees, dan zie ik een soort van arrogantie bij dit bedrijf. Dat meen ik op meerdere vlakken te herkennen en lijkt haast typerend voor bepaalde wereldfietsers, als je bepaalde reacties in bepaalde draadjes leest. En daarbij geef ik geen sneer naar één bepaalde persoon, want in mijn ogen zijn het er meer die zich hier schuldig aan maken. Zo kan ik ook een vliegbestemming als Thailand als voorbeeld noemen en weet jij ook wie ik daarmee bedoel.willem.m schreef: ↑do 24 jun, 2021 18:31@Edwin:
Ik krijg de indruk dat je wat zaken door elkaar haalt. Je eerste punt dat een fietsenwinkel met de tijd moet meegaan wil deze levensvatbaar zijn is on-topic. Maar dat verweef je met een tweede punt, namelijk een vermeende tegenstelling tussen traditionele vakantiefietsers en bikepackende vakantiefietsers. Bij die mix ga je al de fout in. Die tegenstelling en dat hokjesdenken bestaat in de praktijk niet, want je kunt het ook zien als een continuüm waarbij allerlei variaties mogelijk zijn. Ook zijn veel zgn. old school wereldfietsers maandenlang, soms nog langer, aan een stuk van huis geweest om hele continenten te verkennen of bijv. van NL naar China of Maleisië te fietsen, en dan is een vliegreis terug denk ik best wel te verantwoorden. Verder maak je mij niet wijs dat die bikepackers straks allemaal braaf in de eigen omgeving blijven fietsen en een zo klein mogelijke voetafdruk achterlaten. Je zag ook al bikepackers naar allerlei landen vliegen inclusief Verweggistan, en het zal me niet verbazen als vakantiefietsers, waaronder ook bikepackers, na de coronatijd gewoon weer zullen gaan vliegen 'alsof er niets gebeurd is'. En tot slot maak je gebruik van de gelegenheid om 'subtiel' wat sneren te geven.
Nagel op de kop. Een goede naam is en blijft belangrijk, maar als je als bedrijf merkt dat je klanten almaar ouder worden, en je de jongeren niet meer aanspreekt…. Dan loopt het gewoon leeg.
Eerlijk gezegd had ik verwacht dat jij in ieder geval duidelijkheid zou kunnen verschaffen over de Treinreiswinkel.bert sitters schreef: ↑vr 25 jun, 2021 07:28Wederom een draadje vol speculaties en appels vergelijken met peren. Wie komt met de juiste toedracht van zaken?