Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets mee op de transsiberie express? - Forum Wereldfietser

Fiets mee op de transsiberie express?

Wij, Jan en Linda, willen op de fiets naar Moskou om vervolgens met de fiets op de trein naar Vladivostok te stappen. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?
Jan en Linda schreef:Wij, Jan en Linda, willen op de fiets naar Moskou om vervolgens met de fiets op de trein naar Vladivostok te stappen. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?
Kijk even in de landeninfo Rusland over fiets en trein in Rusland. Het kan. Maar of je een hele week in een platzkart coupé wil zitten is een ander verhaal. Een Russische binnenlandse vlucht amper duurder zijn, zelfs met fors betalen voor overgewicht.

waarom de fiets op de trein doen? Gewoon fietsen!

hallo jan en linda,

Afgelopen zomer ben ik met de trein naar Ulaan Baatar gegaan. ik heb mijn fiets naar een adres daar opgestuurd. redenen hiervoor zijn:
- geen gesjouw met je fiets zolang je ehm niet nodig hebt.
- lekker hier en daar uitstappen in steden waar je fiets eerder tot last is dan veel voordelen heeft
- geen zorgen om de fiets of ie wel of niet mee kan of er plek is en of ie heel blijft.

Dat laatste is per post natuurlijk ook maar de vraag maar dan is dat wel verzekerd (overigens samen met mijn gezondheid wel het enige dat verzekerd was).
opsturen kan met worldwidebagageservices (niet de goedkoopste oplossing)

groet,
frank