Ik heb een nogal concrete vraag rondom de te gebruiken tandwiel(kransjes) voor en achter, in de bergen.
.
Ik ben 68 en rijd sinds ruim 1 jaar naar alle tevredenheid met mijn Koga Signature met Rohloff-naaf en Gates Belt. Ik rijd per week minstens 2x een tocht van 60 km en daarnaast per week zo'n 100km. Ik rijd in Nederland gemiddeld ruim 20 km per uur . Mijn tandwiel achter =19 en voor =50. De Gates CDX (carbon drive) belt =T 120
Vorig jaar heb ik vanaf Plateau van Langres de Maasroute gereden, en dat viel mij toch nogal tegen. Ok, ik was natuurlijk niet erg getraind, geen hellingen gewend, en had (vast teveel) bagage bij me, ook voor verblijf op campings.
Boven de (wat langer aanhoudende ) helling van 7 % werd het lopen geblazen.
Komende maand wil ik de Rijn (Rhein-Route 25) van Zwitserland naar Noordzee gaan fietsen. Doel is uiteraard om in de 1 versnelling wel te kunnen blijven fietsen.
Al is één keer moeten lopen ook geen ramp, maar toch....liever geen 5 keer op één dag natuurlijk.
Herkent iemand bovenstaande? Of heb je anderszins ervaring met het wisselen van de Rohloff tandwiel(kransjes voor in de bergen?
Welke verhouding zou mij het best passen?
(Ik realiseer me uiteraard dat ik me de kransjes en een bijpassende belt zal moeten aanschaffen)?
Alvast bij voorbaat bedankt voor de goede raad!
.
Ik ben 68 en rijd sinds ruim 1 jaar naar alle tevredenheid met mijn Koga Signature met Rohloff-naaf en Gates Belt. Ik rijd per week minstens 2x een tocht van 60 km en daarnaast per week zo'n 100km. Ik rijd in Nederland gemiddeld ruim 20 km per uur . Mijn tandwiel achter =19 en voor =50. De Gates CDX (carbon drive) belt =T 120
Vorig jaar heb ik vanaf Plateau van Langres de Maasroute gereden, en dat viel mij toch nogal tegen. Ok, ik was natuurlijk niet erg getraind, geen hellingen gewend, en had (vast teveel) bagage bij me, ook voor verblijf op campings.
Boven de (wat langer aanhoudende ) helling van 7 % werd het lopen geblazen.
Komende maand wil ik de Rijn (Rhein-Route 25) van Zwitserland naar Noordzee gaan fietsen. Doel is uiteraard om in de 1 versnelling wel te kunnen blijven fietsen.
Al is één keer moeten lopen ook geen ramp, maar toch....liever geen 5 keer op één dag natuurlijk.
Herkent iemand bovenstaande? Of heb je anderszins ervaring met het wisselen van de Rohloff tandwiel(kransjes voor in de bergen?
Welke verhouding zou mij het best passen?
(Ik realiseer me uiteraard dat ik me de kransjes en een bijpassende belt zal moeten aanschaffen)?
Alvast bij voorbaat bedankt voor de goede raad!