Ik heb deze Brooks Flyer nu zo'n 2 jaar (nieuw gekocht) en er lijkt iets vreemds aan de hand: de zadelbrug (als je dat zo noemt?) lijkt af te wijken naar rechts (van onderaf gezien, dus naar links van bovenaf).
Bij het op spanning draaien van het zadel viel me altijd al op dat éérst mijn linkerbil telkens de zadelbrug raakte bij het inveren van het zadel. Ik dacht steeds 'leer is een natuurproduct en misschien is mijn ene been iets langer dan de andere' dus spande het zadel dan weer keurig ietsje aan en fietste tevreden verder (uiteraard vette ik het zadel ook regelmatig in)
Nu valt me op dat ik als ik het zadel op voldoende spanning wil hebben zodat mijn bil de zadelbrug niet raakt, ik al ver over de helft van de spanningsbout ben (dat lijkt me wat ver, hoe ga ik nog een leven lang met zo'n zadel doen als ik binnen 2 jaar al zoveel spanning kwijt geraakt ben?) en de zadelbrug trekt helemaal naar rechts bij de gewenste spanning.
Wat kan ik hier het beste mee doen, een nieuw zadelbrug bestellen? Hoort dat niet wat langer mee te gaan? Heeft iemand hier wel eens iets vergelijkbaars meegemaakt?
Bij het op spanning draaien van het zadel viel me altijd al op dat éérst mijn linkerbil telkens de zadelbrug raakte bij het inveren van het zadel. Ik dacht steeds 'leer is een natuurproduct en misschien is mijn ene been iets langer dan de andere' dus spande het zadel dan weer keurig ietsje aan en fietste tevreden verder (uiteraard vette ik het zadel ook regelmatig in)
Nu valt me op dat ik als ik het zadel op voldoende spanning wil hebben zodat mijn bil de zadelbrug niet raakt, ik al ver over de helft van de spanningsbout ben (dat lijkt me wat ver, hoe ga ik nog een leven lang met zo'n zadel doen als ik binnen 2 jaar al zoveel spanning kwijt geraakt ben?) en de zadelbrug trekt helemaal naar rechts bij de gewenste spanning.
Wat kan ik hier het beste mee doen, een nieuw zadelbrug bestellen? Hoort dat niet wat langer mee te gaan? Heeft iemand hier wel eens iets vergelijkbaars meegemaakt?