door
Adieu » di 04 mei, 2021 10:57
Nooit echt afgevraagd wat nu het beste is, proppen of vouwen....
Als je een tent nieuw koopt en ‘m uit de tentzak haalt om ‘m op te zetten, zul je de tent eerst moeten uitrollen en daarna uitvouwen. De stokken bevinden zich vaak in het midden van de rol.
Het inpakken van de tent doe ik (dus) in tegenovergestelde volgorde.
Het zakje met tentstokken er bij in rollen geeft wat extra houvast met het oprollen (nadat de tent eerst in de juiste breedte overlangs gevouwen is) en is een goede maatgever voor hoe breed de rol moet zijn om goed in de tentzak te passen.
Deze werkwijze hanteer ik niet alleen omdat de tent vanaf nieuw zo in de tentzak zit, maar ook omdat ik van geordendheid en systeem houd. Dat voorkomt vaak tijdsverspilling naar zaken die er wel zijn, maar waarvan je niet meer weet waat je ze gelaten hebt. En bij een tent met bandjes onderlangs voorkomt het een geworstel met die bandjes op de juiste plek krijgen.
Ik rol de tent altijd vanaf de achterkant naar de voorkant op, zodat de lucht er via de voorkant (rits heel klein stukje open laten) uit kan en je die er niet uit hoeft te persen als je het andersom doet.
Je kunt bij het opzetten van de tent aan de voorkant twee haringen op de hoeken in de grond prikken, zodat de boel niet snel van de plek af schuift of waait bij het uitrollen en verder opzetten van de tent.