tja, waar begin ik en wanneer hou ik er over op want hier is heel veel over te zeggen...
- een krantenartikel vind ik een onbetrouwbare bron van informatie. helaas door ervaring geleerd dat er veel onzin gepropageerd wordt en ook onterecht op de man (m/v) gespeeld wordt zonder te weten waar men het over heeft. 'oorlog'.. ga eens naar een echt oorlogsgebied en dan laat je het wel uit je hoofd je dit woord te gebruiken voor deze verkeersconflicten.
- brede betonnen fietspaden... waar?
- het echte ' racen ' of iets met onderling een stand bij houden of om het snelst: heel simpel: da's een vorm competitie en da's in NL verboden op de openbare weg. dus een groepje en dan de zogenaamde woensdagavondtrainingscompetitie... (terug te vinden op de site van zo'n wielerclub): of je rijdt op een afgesloten baantje bij je wielerclub of je doet dit niet want het mag niet op de openbare weg. verboden. strafbaar. niet doen. en het OM doet niks.
- en je hebt als 'groep' geen andere rechten of plichten dan als individuele fietser. roepen komt over als schreeuwen: graag niet doen: verstorend.
- veel fietsers vergeten af en toe om te kijken. die doen niet aan een actieve verkeersdeelname.
- 'oortjes' in en dan muziek of zo... tja...
- de telefoon/smartphone...
- iets anders op je stuur...
- een groot misverstand vind ik dat 'stellen' al fietsend (met name bij de e-bike-gebruikers valt me dit al enkele jaren op) lijken te denken dat het verplicht is om naast elkaar te rijden en ook te blijven rijden. ook als ik als ouder met een kind naast me fietsend (m'n kind waar ik als ouder graag naast blijf fietsen) van de andere kant aankom... en dan vooral het vertikken om gewoon achter elkaar i.p.v. naast elkaar te fietsen. aan het begin van de huidige corona-tijd leek het besef er opeens wel te zijn: de stellen met e-bike konden opeens wel achter elkaar fietsen dankzij iets met anderhalve-meter...
- genoeg voor nu. moest ik effe kwijt