Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Achteras van Bontrager superstock - Forum Wereldfietser

Achteras van Bontrager superstock

Hallo, een leuk klusje voor vandaag dacht ik😇

Ik heb nog een trek x600 navigator staan waarvan de conussen van de achteras beschadigd/ ingesleten zijn. Tja en dan kom je in de wereld van de achterassen😬
Het gaat om een achterwiel, Bontrager superstock. Aan de naaf kan ik niet zien of dit Shimano of een ander merk is. Als ik Google op achteras komt er een hele opsomming van achterassen met uiteenlopen prijsklassen
Wie weet om wat voor naar dit gaat en welke as erbij hoort. Of heeft iemand een ander idee?
Groet,
Jan-Henk
image.jpg

image.jpg

Bijlagen

Die as is helemaal kapot, de conus die er nog op zit is zover ingesleten dat de as zelf aangevreten is. Als het je lukt om een conus te vinden zal je waarschijnlijk ook een andere as moeten kopen. Niet zo erg want die assen zijn niet zeldzaam.

Spijtig genoeg is het redelijk onmogelijk om conussen terug te vinden, zelfs voor Shimano naven waarvan je de typenummer hebt zijn er nog nauwelijks conussen te vinden als ze wat ouder zijn.

Je beste gok is een fietsenmaker die Trek verkoopt, je tweede beste gok is een sympathieke fietsenmaker die voor jou in zijn conus-bak een passende conus wil zoeken. Denk erom dat zo'n achterwiel nieuw niet meer kost dan 50€, daar wil niemand veel tijd in investeren.
Het merk van de naaf staat er toch gewoon op!?
Zie verder het bericht van @bdr
bdr schreef: ↑
wo 03 mar, 2021 22:17
Die as is helemaal kapot, de conus die er nog op zit is zover ingesleten dat de as zelf aangevreten is. Als het je lukt om een conus te vinden zal je waarschijnlijk ook een andere as moeten kopen. Niet zo erg want die assen zijn niet zeldzaam.

Spijtig genoeg is het redelijk onmogelijk om conussen terug te vinden, zelfs voor Shimano naven waarvan je de typenummer hebt zijn er nog nauwelijks conussen te vinden als ze wat ouder zijn.

Je beste gok is een fietsenmaker die Trek verkoopt, je tweede beste gok is een sympathieke fietsenmaker die voor jou in zijn conus-bak een passende conus wil zoeken. Denk erom dat zo'n achterwiel nieuw niet meer kost dan 50€, daar wil niemand veel tijd in investeren.
Thanks, ik was er al bang voor. Wordt dus een nieuw achterwiel😇