Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cello fietshoes voor bobtrailer - Forum Wereldfietser

Cello fietshoes voor bobtrailer

Hoi,
Via Marco van Bike4travel heb ik op de fietsbeurs een cello opvouwbare fietskoffer/hoes gekocht direct van de uitvinder. Het is een handig ding en vervangt het probleem van het los vervoeren van fiets en bobtrailer. De oplossing is om middels twee adapters de fiets in de bobtrailer te plaatsen en daar een opvouwbare hoes omheen te maken welke je op de kar kan laten zitten.
5 mei ga ik hiermee naar Schotland. Als er mensen geinteresseerd zijn in de ervaringen met dit systeem laat het dan weten dan plaats ik een berichtje. :P
pjotrrr schreef:Hoi,
Via Marco van Bike4travel heb ik op de fietsbeurs een cello opvouwbare fietskoffer/hoes gekocht direct van de uitvinder. Het is een handig ding en vervangt het probleem van het los vervoeren van fiets en bobtrailer. De oplossing is om middels twee adapters de fiets in de bobtrailer te plaatsen en daar een opvouwbare hoes omheen te maken welke je op de kar kan laten zitten.
5 mei ga ik hiermee naar Schotland. Als er mensen geinteresseerd zijn in de ervaringen met dit systeem laat het dan weten dan plaats ik een berichtje. :P
Wat ik wel geregeld doe is een enkele reis naar het buitenland per vliegtuig boeken en dan weer terugfietsen naar Nederland. Nu kwam ik dit fimpje tegen van Wandertec: de opvouwbare Cello Fietskoffer. http://www.wandertec.com/products_video.html

Is dit de heilige graal onder de fietskoffers? Het lijkt me de ideale oplossing voor een fietsvakantie (naar de USA bijvoorbeeld), als je niet op een trekkingbike (zonder aanhang maar met dikke banden en fietskoffers) wilt rondfietsen maar wel op een kale racefiets (dunne banden, met aanhangkar). Voordeel van die kar lijkt me dat je de voordelen van de fietskoffer combineert met de voordelen van een aanhangkarretje. Je zou aan deze koffer, een bob karretje, en een rugzak genoeg hebben om de wereld rond te fietsen op een snelle racefiets en zonder veel gedonder een tussenstop per trein of vliegtuig kunnen nemen.

Mijn vraag is of er inmiddels mensen zijn die ervaring hebben met deze opvouwbare fietskoffer van Wandertec. Grote nadeel lijkt me de prijs. Je bent minimaal 700 euro kwijt voor de koffer plus de bobkar. (daarvoor kun je wel 30 fietsdozen kopen) en groot nadeel is het extra gewicht (7kg voor de kar, 9kg voor de koffer = totaal 16kg exclusief bagage).

Racefiets:
Gewicht racefiets 10kg
Gewicht bagage 15kg
Gewicht bob+koffer 16kg
Eigen gewicht 90kg
= totaal 131kg mee te zeulen

Trekkingbike:
Gewicht trekkingbike 16kg
Gewicht bagage 15kg
Eigen gewicht 90kg
= totaal 121kg mee te zeulen en 700 euro bespaart.
Nadeel van de trekkingbike + fietstassen is het extra gewicht op (i.p.v. aan) de wielen met verhoogde kans op spaakbreuk

Hoewel de racefiets+kofferkar combinatie wel 8% meer totaalgewicht geeft, zou het me niet eens verbazen als het uiteindelijk toch sneller fietst (zelfs bergop). Een racefiets met dunne banden kan denk ik uiteindelijk toch sneller gaan (en fietst denk ik plezieriger) dan met een dikke banden trekkingbike en wiebelige bagage. Maar het blijft gissen omdat ik geen ervaring heb met een aanhangwagentje.....

Kortom iemand gebruikservaringen met dit systeem en zijn er alternatieve opvouwbare en verrijdbare fietskoffers die in combinatie met een aanhangwagen te gebruiken zijn? En is het zijn meerprijs waard?

Greets
AB

Hoi,
Ja, het is wat extra gewicht maar een mogelijkheid is ook om ter plaatste de platen eraf te halen en deze bij de luchthaven achter te laten. De gehele koffer past in een tas ter grote van een aktentas. Deze kan je zo bij de left lugage afgeven of bv opsturen naar een ander vliegveld. Mocht je toch ergens ander heenwillen kan je de boel er gewoon op laten zitten.
Ik vond het geheel erg makkelijk. Thuis heb ik de fiets al in de koffer gedaan en ben zo naar het station gelopen met de koffer aan de hand, ideaal. En het ding is super stevig, mijn fiets kwam zonder beschadigingen aan.
Ik heb echter wel de fout gemaakt om met mijn trekkingfiets te gaan ipv mijn lichte mountainbike. Ik had dus behoorlijk overgewicht: 18 kg fiets en 7 kg kar en 7 kg koffer is 32 kilo. Ik had mazzel dat mijn vlucht omgeboekt werd en als vergoeding mocht de fiets zonder kosten mee :-) Op de terugweg was het trouwens totaal geen probleem, er werd niet eens gewogen. Je moet dus inderdaad wel met een lichte fiets gaan.
Ik ben er in ieder geval heel erg tevreden over.
Mocht je de aanschaf teveel vinden, mijn bob en koffer gaan in de verkoop voor een leuk bedrag. Niet daar het niet werkt maar met een kleine op komst en ruimtegebrek thuis plus een vriendin die toch niet zo op reis wil doe ik het geheel weg. Mocht je interesse hebben moet je me maar even een mailtje sturen dan kunnen we wel een mooie prijs maken.

pjotrrr schreef:Hoi,
Ja, het is wat extra gewicht maar een mogelijkheid is ook om ter plaatste de platen eraf te halen en deze bij de luchthaven achter te laten. De gehele koffer past in een tas ter grote van een aktentas. Deze kan je zo bij de left lugage afgeven of bv opsturen naar een ander vliegveld. Mocht je toch ergens ander heenwillen kan je de boel er gewoon op laten zitten.
Ik vond het geheel erg makkelijk. Thuis heb ik de fiets al in de koffer gedaan en ben zo naar het station gelopen met de koffer aan de hand, ideaal. En het ding is super stevig, mijn fiets kwam zonder beschadigingen aan.
Ik heb echter wel de fout gemaakt om met mijn trekkingfiets te gaan ipv mijn lichte mountainbike. Ik had dus behoorlijk overgewicht: 18 kg fiets en 7 kg kar en 7 kg koffer is 32 kilo. Ik had mazzel dat mijn vlucht omgeboekt werd en als vergoeding mocht de fiets zonder kosten mee :-) Op de terugweg was het trouwens totaal geen probleem, er werd niet eens gewogen. Je moet dus inderdaad wel met een lichte fiets gaan.
Ik ben er in ieder geval heel erg tevreden over.
Mocht je de aanschaf teveel vinden, mijn bob en koffer gaan in de verkoop voor een leuk bedrag. Niet daar het niet werkt maar met een kleine op komst en ruimtegebrek thuis plus een vriendin die toch niet zo op reis wil doe ik het geheel weg. Mocht je interesse hebben moet je me maar even een mailtje sturen dan kunnen we wel een mooie prijs maken.
Bedankt voor je aanbod, maar na beraad en veel gegoogle ga ik toch voor de extrawheel. Ik denk dat deze beter past bij mijn behoeften, namelijk een lichte trailer achter een racefiets. Met het vliegtuig reizende probeer ik dan maar gewoon de fietsdoos achter te laten bij "left luggage" of gewoonweg weg te gooien (voor de prijs van de cello kun je een flink aantal dozen kopen). De Cello is me iet te duur en te zwaar, hoewel wel superpractisch en enig in zijn soort; jammer dat er geen lichtere varianten zijn, want het lijkt me de meest flexibele oplossing voor de wereld/fietsreiziger. Succes met de verkoop, greets. En wie weet verander ik nog van gedachten.....