Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Spatbord monteren op carbon voorvork - Forum Wereldfietser

Spatbord monteren op carbon voorvork

Goedemiddag,

Wie kan me helpen bij het volgende?

Kan ik SKS Bluemels spatbord direct monteren op mijn carbon voorvork.
Er zit een montage gat, dus dat is niet het probleem en ook gaten voor de montage van de stangetjes zitten er.

Ik vraag me vooral af of ik het spatbord met een metalen bout kan monteren of dat dit bijvoorbeeld plastic bout moet. Of bijvoorbeeld plastic ringen tussen het metaal van het spatbord en de voorvork?

Afbeelding

Bijlagen

Merk? Type? Handleiding?
Leon schreef:
di 10 nov, 2020 15:52
Merk? Type? Handleiding?
Hi Leon,

Het gaat om een oude Stevens Strada 900.
De spatborden zijn SKS Bluemels.

In de handleiding is er niets over te vinden en via een google zoekopdracht kwam ik ook niet veel verder.

Enig idee?
Als er in carbon voorvorken mogelijkheden zijn om iets vast te schroeven, kan dat gewoon met metalen bouten.
Joachim schreef:
di 10 nov, 2020 15:58
Enig idee?
Wat zou theoretisch het probleem kunnen zijn als je gewoon je spatbord aan de vork monteert met een willekeurig passend boutje?
Bert van Sprang schreef:
di 10 nov, 2020 16:06
Als er in carbon voorvorken mogelijkheden zijn om iets vast te schroeven, kan dat gewoon met metalen bouten.
Dankjewel!
Grandonneur schreef:
di 10 nov, 2020 16:10
Joachim schreef:
Enig idee?
Wat zou theoretisch het probleem kunnen zijn als je gewoon je spatbord aan de vork monteert met een willekeurig passend boutje?
Ik zou me kunnen voorstellen dat het voor een druk zorgt waar het carbon niet op berekend is met een scheur als gevolg. Dus was benieuwd of iemand er ervaring mee heeft.

De reactie van Bert heeft mijn vraag beantwoord.
Hoi,

Ik zou er wel altijd een (kunststof-) ringetje onder doen. Voorkomt beschadigingen.

Groet,
Tom
En na gebruik je fiets steeds goed schoon poetsen en verpakken in noppenfolie :D.
Joachim schreef:
Leon schreef:
di 10 nov, 2020 15:52
Merk? Type? Handleiding?
Hi Leon,

Het gaat om een oude Stevens Strada 900.
De spatborden zijn SKS Bluemels.

In de handleiding is er niets over te vinden en via een google zoekopdracht kwam ik ook niet veel verder.

Enig idee?
Nee, maar het zet de anderen hier ook aan het denken. :D
Bert van Sprang schreef:
di 10 nov, 2020 17:08
En na gebruik je fiets steeds goed schoon poetsen en verpakken in noppenfolie :D.
Hahahah, dank voor de tip :D !
Tom vds schreef:
di 10 nov, 2020 16:55
Hoi,

Ik zou er wel altijd een (kunststof-) ringetje onder doen. Voorkomt beschadigingen.

Groet,
Tom
Ga ik doen! Dankjewel!