Additionally, paste this code immediately after the opening tag: nieuwtjes op de beurs - Forum Wereldfietser

nieuwtjes op de beurs

Natuurlijk was er van alles te zien. Zonder iemand te kort te doen wil er toch twee nieuwtjes noemen. Het eerste was de Rohloff solo fiets van Vittorio. Een mooi lugloos (!!!) frame met excentrische trapas. Mij werd verteld dat door de lugloze constructie nu ook deels buis van grotere diameter gebruikt was, en dat een sloping bovenbuis etc ook mogelijk was. Verder zaten er Magura velgremmen op.
Het tweede nieuwtje (voor mij althans) was toevalig ook van Vittorio, en loste een klein probleempje op dat me al tijden dwarszat. Ze hadden een koplampbeugeltje voor montage op de vorkkroon, met een klein horizontaal buisje (stuurdikte) eraan. Zo kun je een batterijkoplampje met montagebeugel voor op het stuur monteren aan je vorkkroon. Eindelijk valt een batterijlampje zo netjes te combineren met een stuurtas.
Wim

Die beugeltjes van Minoura bestaan al jaren hoor! Handig als je een Cateye El200 of zo hebt.
Willem Jongman schreef:Natuurlijk was er van alles te zien. Zonder iemand te kort te doen wil er toch twee nieuwtjes noemen. Het eerste was de Rohloff solo fiets van Vittorio. Een mooi lugloos (!!!) frame met excentrische trapas. Mij werd verteld dat door de lugloze constructie nu ook deels buis van grotere diameter gebruikt was, en dat een sloping bovenbuis etc ook mogelijk was. Verder zaten er Magura velgremmen op.
Hoi Wim,
Deze onderdelen en technieken worden door een aantal merken al een aantal jaren gevoerd. Dus dat is niet iets nieuws. Wel is het nieuw dat Vittorio eindelijk over is gestapt op moderne(re) technieken. En dat is denk ik goed nieuws. Hoe meer merken aan ontwikkeling doen hoe beter het voor de fietsvakantiemarkt is.

Ook nieuw/verrassend was het aantal merken die een vakantiefiets uitvoeren met een Rohloff naaf. Dat is erg sterk gegroeid. Kennlijk weten veel vakantiefietsers een onderhoudsarme fiets te waarderen.
Groet,
Marco

Wat voor mij nieuw was - toevallig ook bij Vittorio - was een bidonhouder voor aan het stuur.
Zelf heb ik vorig jaar een stuurtas met een bidonhouder aangeschaft en ik zou niet meer zonder willen. Tijdens mijn fietstocht van 3 maanden door Australië vond ik het uitermate prettig om een bidon op het stuur te hebben.

Gerd
GerdC schreef:Wat voor mij nieuw was - toevallig ook bij Vittorio - was een bidonhouder voor aan het stuur.
Gerd
Ik dacht dat er véél meer standhouders waren dan Vittorio, of is hier sprake van een vernauwing "het oogtunnelsyndroom".(komt uit de paardenhandel) 8)

En wat de bidonhouder betreft: sportieve 50+ onder ons, ik in ieder geval wel, hadden al een bidon mét slangetje om tussendoor aan te lurken aan het stuur.

Schorpioen. :mrgreen:

Ja ik weet dat veel andere merken al jaren lugloos bouwen (ik heb zelf een lugloze racefiets van 25 jaar oud), en ook Rohloff naven inbouwen, maar ik vond het leuk om te zien en te melden dat Vittorio nu de aansluiting weer lijkt terug te vinden bij de moderne techniek. Het was gewoon een mooie fiets met een interessante combinatie van traditie en vernieuwing.
Ik althans had nog nooit zo'n beugeltje gezien om je batterijlampje op je vorkkroon te monteren, en heb er best wel naar gezocht. Ik weet niet of de lampbeugel die ik zag wel hetzelfde is als wat Eric in gedachten heeft. Ik heb even op de Minoura site gekeken (http://www.minoura.jp/index-et.html), en zag daar alleen maar de accessory bars die je bovenop je stuur of stuurpen monteert, zodat je lampje over de tas heen kan schijnen. Wat ik bedoel was een klein beugelje dat op je vorkkroon vastgemaakt wordt, zodat het lampje onder de tas door kan schijnen.
Wim

Vittorio heeft toch ook nog niet zo heel lang andere eigenaars? Zou het ook niet daar mee te maken hebben? Dat lugloze?

Groet, Haike

Willem,

sorry ik heb mij vergist. Het beugeltje dat ik bedoel is van Smart (type BH626F). Of anders het type BH626H-01 dat je boven je balhoofd monteert. (misschien staan ze op www.smart-bike.com)
Of anders de Proline Fork Adapter (0761). Tja, ik koop altijd dit soort beugeltjes en probeer ze uit. Zijn ze o.k. dan bestel ik er meer. En zo niet, ach dan belanden ze in de vuilnisbak.

Ik ben ook wel altijd op zoek naar bidonhouderklemmen (stuur, zadel, frame) en kilometerklemmetjes voor op andere plaatsen dan het stuur. Ik heb daar al een leuke collectie in, maar als je ooit iets nieuws ziet, houd mij op de hoogte. :lol:
Ik lees dat iedereen zegt dat Vittorio nu eindelijk ook mee gaat met de nieuwste fiets ontwikkelen, maar Vittorio vertelde mij wel op de beurs dat het niet verantwoord is, om met een R-naaf een lange vakantie reis te maken, onder het mom als je er wat aan krijgt is het niet meer te maken. Zij maken deze R- fietsen alleen als stads fiets, werd mij verteld.


Mario
De tijd zal het leren is een wijs gezegde. Bij Vittorio nemen ze daarvoor nu eenmaal meer tijd dan bij andere merken. Laten we hopen dat de naven die nu in gebruik zijn zo goed blijven dat zelfs Vittorio ze in reistandems gaat inbouwen.
Een rare opmerking is het ook, want ik denk dat de meeste Vittorio's gebruikt worden voor tochten waar ook een Rohloffnaaf weinig van te vrezen heeft.
Nederland.
Leon

Een stadsfiets met 14 versnellingen? Wonen hun klanten in Italiaanse bergdorpjes?
Wim

Willem Jongman schreef:Een stadsfiets met 14 versnellingen? Wonen hun klanten in Italiaanse bergdorpjes?
Wim
Met de tweeling erachter het viaduct op is ook stadsfietsen. Maar misschien bedoelen ze de Global Village.

En waarom zou je iets willen repareren wat niet stuk gaat?

Om even in te haken op het onderwerp 'nieuwtjes op de beurs' wil ik even kwijt dat ik het erg jammer vond dat Santos niet met het nieuwtje uit hun stal op de beurs stond, de STR02. Ik heb er eentje in bestelling en wilde die graag even aan mijn fietsmaat laten zien, en zelf de fiets een goed te bestuderen.

Jammer..... dan nog maar een paar weekjes wachten.

Verder lekker staan kwijlen bij de diverse stands.
mario schreef:Ik lees dat iedereen zegt dat Vittorio nu eindelijk ook mee gaat met de nieuwste fiets ontwikkelen, maar Vittorio vertelde mij wel op de beurs dat het niet verantwoord is, om met een R-naaf een lange vakantie reis te maken, onder het mom als je er wat aan krijgt is het niet meer te maken. Zij maken deze R- fietsen alleen als stads fiets, werd mij verteld.

Mario
Oftewel: ze gaan wel mee met de nieuwste ontwikkelingen, maar niet van harte ....... Valt alweer mee dat ze Magura's monteren, stel je voor dat ze kapot gaan :wink: En trouwens: het frame van de nieuwste Vittorio is gemaakt van aluminium! Het moet toch niet gekker worden :P

Deze Vittorio is gespot in het Base Camp van de Mount Everest (nog zonder alle nieuwtjes)
Afbeelding
Marten schreef: En trouwens: het frame van de nieuwste Vittorio is gemaakt van aluminium!
zou ik dat gemist hebben: de Rohloff versie was in ieder geval van staal
Tandems: the only bikes with the correct seat to wheel ratio!
mag ik effe zeuren met een unicycle?

Ook de nieuwe Santos travelmaster 28" cro-mo met rohloff (te verwachten in maart) stond er niet en dat was mede mijn schuld want ik ben sinds eind januari de gelukkige eigenaar van het show/prototype. Voor degenen die twijfelen over de aanschaf: de eerste duizend km zitten erop en ik ben nog steeds laaiend enthousiast!

Vittorio lijkt mij een niet erg vooruitsrevend bedrijf.
Volgens mij is Rohloff gemaakt om te rammen met MTB.

marcoschriek schreef: Volgens mij is Rohloff gemaakt om te rammen met MTB.
Tja, maar wat moet je als al je klanten het ding in een stads-, lig- of vakantiefiets stoppen?

"mag ik effe zeuren met een unicycle?"

Sorry /Marten, maar wat is een unicycle?
Of vraag ik nu iets heel doms?

Marco