door
mrboot » vr 09 okt, 2020 12:29
Ik zou je aanraden om eens te beginnen met fietsen in kleding die je nu al hebt. En om dan al fietsende te ervaren aan welke kleding je behoefte hebt. Het is zo persoonlijk..... Tevens is het natuurlijk zonde om veel geld uit te geven aan een item waarvan je na 2x dragen merkt dat het hier is wat je wilt. Door klein en goedkoop te beginnen, leer je zelf wat je wel en niet fijn vindt.
En ook - 1 paar sokken voor wandelen, 1 paar voor fietsen, 1 paar voor hardlopen, 1 paar voor racefietsen, 1 paar voor klussen, 1 paar voor....?! Het einde is zoek.
Broeken met een zeem zijn inderdaad wel wenselijk voor langere tochten, ook als het fris is zijn handschoenen fijn natuurlijk. Als je fietsen in de regen waardeert zijn daar ook mogelijkheden voor.
Wil je ook op duurzaamheid van je kleding letten? Denk daar eens over na - Decathlon ben ik bv geen fan meer van. Inderdaad goedkoop en enorme keus maar het is mij niet eerlijk genoeg. Vaude integendeel wordt geroemd om hun duurzaamheid, je kan ook kijken naar merken via de Fair Wear Foundation. Odlo vind ik een kwaliteit merk en ook Agu is populair. Gore Wear zie ik steeds meer mensen mee, zelf geen ervaring mee. Kost wat extra, maar dan heb je ook wat.