Vandaag, 20 september 2020, heb ik een fietstocht over de Klarälvsbanan ondernomen. Bijna 60 km afgelegd is niet veel, maar het was vaak bewolkt met 11 graden en wanneer het zonnetje erdoorheen piepte, werd het niet meer dan 14 graden. Dus warme kleren aangetrokken. Ik reed over deze voormalige spoorbaan van Munkfors naar Deje en terug. Onderweg kwam ik een fietser tegen. Ik zei iets tegen hem maar hij was niet erg spraakzaam. Bleek een Zwitser uit Vaud afkomstig te zijn, die helemaal op weg naar huis ging fietsen! In mijn gedachten hoopte ik dat hij de veerboot van Trelleborg naar het Europese vasteland zou gaan, want de Deense grens is potdicht.
Corona? Hier haast niets van te merken. Värmland is één van de minst gekleurde plekken op de Europese coronakaart. 15 mensen in het ziekenhuis op een oppervlakte half zo groot als Nederland. In winkels 1,5 meter en in horeca 2 meter afstand houden. Begroetingen met de mensen verliepen alsof er niets aan de hand is. Maar ik was een keer naar de IKEA in Karlstad, daar waren de maatregelen wel veel strenger. Plexiglas schermen, verpakte bestekken in de restaurants. Je moest de tafel met een van de kassa meegeleverde gekleurde label markeren waar je hebt gegeten, zodat het personeel deze kon desinfecteren. Karlstad ligt niet voor niets aan een belangrijk knooppunt van wegen in Zweden.
Maar kijk naar en geniet van de foto’s!
Corona? Hier haast niets van te merken. Värmland is één van de minst gekleurde plekken op de Europese coronakaart. 15 mensen in het ziekenhuis op een oppervlakte half zo groot als Nederland. In winkels 1,5 meter en in horeca 2 meter afstand houden. Begroetingen met de mensen verliepen alsof er niets aan de hand is. Maar ik was een keer naar de IKEA in Karlstad, daar waren de maatregelen wel veel strenger. Plexiglas schermen, verpakte bestekken in de restaurants. Je moest de tafel met een van de kassa meegeleverde gekleurde label markeren waar je hebt gegeten, zodat het personeel deze kon desinfecteren. Karlstad ligt niet voor niets aan een belangrijk knooppunt van wegen in Zweden.
Maar kijk naar en geniet van de foto’s!