Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Formaat Avatars beperken? - Forum Wereldfietser

Formaat Avatars beperken?

De laatste tijd zie ik steeds vaker dat mensen erg grote avators gebruiken op dit forum. Zelf heb ik gelukkig een vrij groot scherm, maar ik kan mij voorstellen dat mensen met een kleiner scherm / lagere resolutie hierdoor een lastig leesbaar forum krijgen. Is het een idee om een maximale afmeting voor de avators in te stellen. Zelf ben ik ook forumbeheerder van een forum (www.demosthenes.nl) en weet dat die mogelijkheid erin zit.

Groetjes,

Richard
Richard B schreef:De laatste tijd zie ik steeds vaker dat mensen erg grote avators gebruiken op dit forum. Zelf heb ik gelukkig een vrij groot scherm, maar ik kan mij voorstellen dat mensen met een kleiner scherm / lagere resolutie hierdoor een lastig leesbaar forum krijgen.
<pedant>
- is het niet AvatAr?
- en was een Avatar niet een heeeeele lange ligfiets?
</pedant>
:D

Het formaat van de avatars is beperkt... tot 100x80 pixels als ik het zo goed voor me kan halen.

Toch blijkt het mogelijk om grote avatars neer te zetten zie ik... daar zal even naar gekeken moeten worden.

Wellicht dat een ieder rekening kan houden met die bewuste grootte en zich aan 100x80 kan houden.

Ellen

Mmmmm, misschien heb je aan deze Remote Avatar Size Check ter controle van de juiste afmeting.

En anders de Resize Remote Avatars die automatisch de avatar aanpast als die te groot is.
Kweet niet of John deze leuk vindt ... :mrgreen:

Super!

Ik ga morgen met vakantie, dus heb helaas geen tijd om dat nu nog te regelen, maar wellicht dat Jarno er wat mee kan.

Bedankt voor de tip in ieder geval!

Ellen

Hm, ik heb geprobeerd een avatar toe te voegen, maar snap niet helemaal hoe dat moet. In profiel staat onderaan wel een stukje erover, maar daar is geen áttach' knop waarmee ik mijn foto kan browsen.

Wie kan me uitleggen hoe dat moet?

Groetjes, Quirien (binnenkort met foto)

Quirien,

Je moet je avatar op een eigen stukje hosten (eigen website) en dan kun je 'm hier met een linkje tonen...

Je kunt je avatar dus niet uploaden.

Denk wel een beetje aan de grootte, dus 100x80 pixels.

Succes

Mocht je niet over eigen webruimte beschikken dan kan je een plaatje altijd (gratis) uploaden naar bijv. een site als imageshack, http://imageshack.us/
Je krijgt dan een link naar het desbetreffende plaatje.

Welk formaat gaan we nu afspreken? Ik lees 80x100, waar ik me dan ook aan heb gehouden, maar volgens mij kan je dus een veel groter plaatje erop zetten.

Ergens in een internetcafe in Afrika zitten en dan al die plaatjes moeten downloaden.....geen goed idee! We zijn tenslotte wereldfietsers.
Daarnaast lijdt het veel teveel af van de inhoud van de boodschap. Een kleine tekst als handtekening is prima maar nu lijkt het meer op een plaatjesboek dan op een echt forum. Wat mij betreft mag het er allemaal af. Alleen foto's / plaatjes als inhoud....dat lijkt me meer dan voldoende.

Hoi,

Aangezien ik de inlognaam van mijn vriendin vergeten ben, heb ik me voor dit onderwerp toch ook maar even zelf aangemeld. :D .
Ik geef marco geheel gelijk. Ik heb als proef bijvoorbeeld even gekeken hoeveel kilobyte deze pagina met avaters is. Dat is al 67kb. Met een langzame connectie wordt dat al erg vervelend. Het idee van dit geweldige forum is toch gewoon informatie uitwisseling? Het is dan handig om gewoon een forum met platte tekst te hebben. Iedereen kan zich toch op zijn eigen site uitleven met creative dingen? De afgelopen tijd zijn mensen al telkens grotere handtekeningen gaan gebruiken die het forum(zeker met een lage resolutie) niet fijner leesbaar maakt.

Begrijp ik ook goed dat je de plaatjes zelf moet hosten? Dat lijkt me niet handig. Na verloop van tijd krijg je dan namelijk heel veel rode kruisjes te zien als mensen bijvoorbeeld van websiteadres wisselen.

Eigenlijk hoop ik dat dit geweldige forum weer terug gaat naar zijn roots: Informatie uitwisseling!

Jan Willem

giantus schreef:Ik heb als proef bijvoorbeeld even gekeken hoeveel kilobyte deze pagina met avaters is. Dat is al 67kb.
Ok, ik heb mijn Avatar beperkt tot 1 kB. Wie volgt? Bij John kunnen er heel wat kilootjes af. :lol:
Leon

HAHA,
als iedereen dat doet scheelt het natuurlijk altijd weer een boel. Al blijf ik vinden dat het forum door alle handtekeningen en avaters minder overzichtelijk wordt. Bijvoorbeeld de handtekeing van El&El is erg mooi, maar verstoord wel enigsinds de leesbaarheid en de opbouw van de forum pagina.
Jan Willem

Ik zie dat de handtekening van El en El rond 27K groot is; deze is best mooi, maar dus erg groot; als we allemaal zo'n handtekening gebruiken, dan wordt het m.i. een beetje veel.
Een avatar is 1 tot 2K groot. Volgens mij moet max. 2K wel kunnen (komt mij wel goed uit, want die van mij is 2,3K, dus dat is in mijn voordeel :) ).
Mijn conclusie: avatars zijn prachtig als ze binnen de afgesproken marge blijven (jammer voor jou John); en een handtekening zou ook binnen die 2K moeten blijven.
jim

jimvdberg schreef: Mijn conclusie: avatars zijn prachtig als ze binnen de afgesproken marge blijven (jammer voor jou John); en een handtekening zou ook binnen die 2K moeten blijven.
jim
De mijne is 2,9 kb, dan moet de tovenaarsmuts er dus maar af? :evil:
Ik denk dat vooral die van John maar eerst moet afslanken.

fietsjunks schreef:Wellicht dat een ieder rekening kan houden met die bewuste grootte en zich aan 100x80 kan houden.
Het blijkt dat "een ieder" niet bereid is aan dit vriendelijke verzoek van Ellen gevolg te geven.

Dus - please - web-beheerders doe iets aan de wildgroei. Liever geen avatars dan de puinhoop die het nu is.

Gerd

[/quote]
Het blijkt dat "een ieder" niet bereid is aan dit vriendelijke verzoek van Ellen gevolg te geven.

Dus - please - web-beheerders doe iets aan de wildgroei. Liever geen avatars dan de puinhoop die het nu is.
Gerd[/quote]
---------------------------------------------------------------------------------
Gerd,
Hier ben ik het volledig mee eens.
Het forum is niet meer zoals het geweest is.
Ik vind het heel rommelig en veel plaats neemt het in als er maar een klein berichtje gemeld is!
Als het kan al die (handtekeningen) weg en als het niet anders kan dan een kleintje net als Jim, maar ja , Jim gaat altijd lichtgewicht :wink:

Hoi,
Ik zou daar nog aan willen toevoegen dat de plaatjes op zijn minst toch wel enige gelijkenis met de persoon in kwestie zouden moeten hebben.
Rena is best een jeugdige en leuke meid, maar die foto van haar is toch niet van afgelopen maand :wink:
En John, eh....
Leon

Leon schreef:Rena is best een jeugdige en leuke meid, maar die foto van haar is toch niet van afgelopen maand :wink:
En ik wist niet dat Rena vroeger een jongetje was :roll:
Groetjes,
Leon (die nu wel even genoeg berichtjes heeft geschreven hier)

Ik sluit me bij de andere posters aan. Die zeer grote avatars kunnen echt niet. Ze leiden te veel van de berichten af. 60 x 60 pixels en 10 kb lijkt me een bruikbaar maximum (wordt op veel andere fora ook gebruikt). Het zelf laten hosten van de avatars is een slecht idee, over een jaar zie je dan overal rode kruisjes. Dan maar geen avatars.