We hebben zojuist onze MSR Hubba Hubba NX met shed verkocht. Reden: we vinden de tent te klein.
Maar goed, nu zijn we natuurlijk wel op zoeknaar een nieuwe tent. Een tent waar we (stel 50+)langere tijd (4-5 maanden) in kunnen slapen in Europa in zomer/najaar.
Onze wensen;
- ruimere slaapcabine
- voldoende grote vestibule waarin je op lage lichtgewicht stoeltjes kunt zitten ( ca 1.20 meter hoog, maar liever nog iets hoger)
- meerdere ‘ deuren’ (ivm windrichting etc)
- tent waar ik niet op mijn knieeen uit hoef te kruipen
- tunnelmodel niet langer dan 4.50 meter (andere modellen ook mogelijk)
- goede ventilatie, zodat de tent niet zeiknat is ‘s ochtends
- waterkolom liefst vanaf ca. 3000, grondzeil stuk hoger (heb een hekel aan natgeregende spullen)
- max gewicht ca. 3,5/4.0 kg
- stokken liefst <40 cm per deelstuk
We kijken nu naar:
- nIgor 3 Oriole -> relatief groot, wel lekker hoog en fijn dat de tent op verschillende manieren open kan
- nigor 3 apteryx -> Maatje kleiner dan de oriole, tent op verschillende manieren open te zetten
- exped outer space III -> lekker hoog, beetje vreemde vorm, volgens mij niet echt windvast. Wel veel mogelijkheden om de tent open te zetten
- tatonka polar 3 -> nog niet eerder van het merk gehoord, gunstige prijs, veel mogelijkheden om de vestibule open te zetten
- eureka scenic view 3 sul -> .....
-Nigor great auk 2 -> veel ventilatiemogelijkheden, aardig hoog
Heeft iemand ervaring met 1 van de tenten cq. Weet iemand een plek waar de Tatonka te zien is? Heeft iemand andere goede suggesties?
Richtprijs voor tent: < € 1.000,- (liever minder
)
Maar goed, nu zijn we natuurlijk wel op zoeknaar een nieuwe tent. Een tent waar we (stel 50+)langere tijd (4-5 maanden) in kunnen slapen in Europa in zomer/najaar.
Onze wensen;
- ruimere slaapcabine
- voldoende grote vestibule waarin je op lage lichtgewicht stoeltjes kunt zitten ( ca 1.20 meter hoog, maar liever nog iets hoger)
- meerdere ‘ deuren’ (ivm windrichting etc)
- tent waar ik niet op mijn knieeen uit hoef te kruipen
- tunnelmodel niet langer dan 4.50 meter (andere modellen ook mogelijk)
- goede ventilatie, zodat de tent niet zeiknat is ‘s ochtends
- waterkolom liefst vanaf ca. 3000, grondzeil stuk hoger (heb een hekel aan natgeregende spullen)
- max gewicht ca. 3,5/4.0 kg
- stokken liefst <40 cm per deelstuk
We kijken nu naar:
- nIgor 3 Oriole -> relatief groot, wel lekker hoog en fijn dat de tent op verschillende manieren open kan
- nigor 3 apteryx -> Maatje kleiner dan de oriole, tent op verschillende manieren open te zetten
- exped outer space III -> lekker hoog, beetje vreemde vorm, volgens mij niet echt windvast. Wel veel mogelijkheden om de tent open te zetten
- tatonka polar 3 -> nog niet eerder van het merk gehoord, gunstige prijs, veel mogelijkheden om de vestibule open te zetten
- eureka scenic view 3 sul -> .....
-Nigor great auk 2 -> veel ventilatiemogelijkheden, aardig hoog
Heeft iemand ervaring met 1 van de tenten cq. Weet iemand een plek waar de Tatonka te zien is? Heeft iemand andere goede suggesties?
Richtprijs voor tent: < € 1.000,- (liever minder
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)