Additionally, paste this code immediately after the opening tag: bevestiging tubus cargo 26'' - Forum Wereldfietser

bevestiging tubus cargo 26''

Hallo,

Ik ben net de trotse bezitter van een tubus cargo achterdrager geworden. De montage op mijn MTB leverde echter wel wat vraagtekens op waar ik ook met de gebruiksaanwijzing niet helemaal uitkom.

De handleiding geeft aan dat de drager 'stressvrij' moet worden bevestigd. Nu heb ik toch behoorlijk moeite moeten doen om de onderste punten te bevestigen op het frame. Daarom heb ik de bijgeleverde spacers (zo'n 6mm dik) gebruikt om de drager niet helemaal te hoeven samendrukken. Alhoewel ik niet weet of deze spacers daarvoor bedoeld zijn.
Mijn vraag is dus of het normaal is dat de drager enigszins tegen het frame moet worden aangeduwd en of het monteren van de spacers geen nadelig effect heeft op de sterkte.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Mireille[/img]

Om de spacers zou ik mij niet zo druk maken, die zijn sterk genoeg. En als het dan nog om een paar millimeter gaat, buig de drager een beetje bij. (met beleid).
Het is weliswaar niet zoals het hoort, maar je moet toch wat... :lol:
mireille schreef:Hallo,

Ik ben net de trotse bezitter van een tubus cargo achterdrager geworden. De montage op mijn MTB leverde echter wel wat vraagtekens op waar ik ook met de gebruiksaanwijzing niet helemaal uitkom.

De handleiding geeft aan dat de drager 'stressvrij' moet worden bevestigd.
Je moet de drager niet 5 cm uit elkaar roppen, maar een paar millimeter is geen probleem. Tubus weet toch niet hoe breed de drager is, dat varieert namelijk met hoe enthousiast er gestraald wordt. Ik zou de spacers er ook weer tussen uit halen, want als de boutjes iets losraken gaan ze raar aan de schroefdraad hangen.

ik kan de spacers niet weglaten. Dan komt de drager tegen het frame te zitten.
Maar ik gok er maar op dat dit het gaat houden.
Bedankt voor jullie reakties!

mireille schreef:Maar ik gok er maar op dat dit het gaat houden.
Gokken is niet wat je wilt als je zo'n dure drager koopt.
Kun je er niet even een foto van maken en die op deze site zetten, bv. via http://www.imageshack.us ?
Groet,
Leon