Additionally, paste this code immediately after the opening tag: TT 2000 band past niet goed om Vuelta Tempest velg - Forum Wereldfietser

TT 2000 band past niet goed om Vuelta Tempest velg

Een spaak is door mijn velg heengetrokken, dus dat werd een nieuwe velg. Mijn fietsenmaker gaf me een Vuelta Tempest mee. Maar mijn Conti Top Touring 2000 past niet meer goed. De nieuwe velg lijkt wel een iets te grote diameter te hebben, dus zakt mijn band op één plek te diep. Een uur aan geprutst, geen resultaat. Ik heb het ooit eerder gahad met een raceband, goed opleggen lukte yoen alleen met een compressor. Maar ik wil onderweg een band kunnen plakken en zonder (holle) hobbels verder rijden! Wat te doen :?:
Wat ik zo'n geval doe is het volgende:
- Ik doe wat teflon spray op de hiel van de band en wat spray aan de binnenkant van de velg.
- De binnenband goed inpeperen met talkpeoder en ook de binnenkant van de buitenband.

Probeer het dan nog maar eens.

Waarschijnlijk is het een truk waarvan de echte fietsenmaker gruwelt, maar bij mij werkt het wel. Talkpoeder en teflonspray heb ik meestal wel mee op vakantie.
Marc Dirkx schreef:
Waarschijnlijk is het een truk waarvan de echte fietsenmaker gruwelt, maar bij mij werkt het wel. Talkpoeder en teflonspray heb ik meestal wel mee op vakantie.
Dat heb je goed gezien. Waarom gebruik je geen water en zeepsop, dat tast rubber in ieder geval niet aan.

Dank je voor de tips, ik ga het proberen.