door
Squinky » di 23 jun, 2020 23:29
Grandonneur schreef: ↑di 23 jun, 2020 23:01
Die KOGA is mooi en netjes ook nog. Maar het stuur is een zwaar gedrocht zonder één prettige handpositie
Ah, het is niet echt de handpositie waar ik een probleem mee heb. Wellicht is het zo dat met een ander stuur een betere handpositie valt te bereiken maar daar heb ik nog geen ervaring mee.
Het gaat mij om de zit, dus de houding van mijn rug, zogezegd het 'hangen' op het stuur met gebogen rug, waar ik geen liefhebber van ben. Ik prefereer of een rechte rug zoals bij een klassieke zit of de mogelijkheid van het kunnen afwisselen tussen liggen op een ligstuur en klassieke zit of, zoals ik dus zoek tussen liggen en sportieve zit. De plaatsing van mijn handen is daarbij voor mij gevoelsmatig ondergeschikt, maar wellicht is het ene grotere factor dan ik denk.
Tussen de regels door lees ik dat je een willekeurige trekkingfiets nodig hebt die niet te lang is
Kun je dat toelichten, dat de fiets niet te lang moet zijn om aan mijn wensen te voldoen?
en daarop een stuur met behoorlijke backsweep (graadje of 30) icm ligstuur.
Dit moest ik ook even googlen, maar ik snap inmiddels ongeveer wat het is.
Zou je me dan iets specifieks aan kunnen raden qua stuur + ligstuur + bar-ends zodat ik een beetje een vertrekpunt heb en het kan visualiseren?
Ik zou het an sich zeker geen probleem vinden om deze fiets te kopen en dan het stuur te vervangen maar dan moet ik wel van te voren goed weten wat ik doe.