Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zadel schuift achteruit met Cane Creek Thudbuster. Tips? - Forum Wereldfietser

Zadel schuift achteruit met Cane Creek Thudbuster. Tips?

Sinds de Cane Creek Thudbuster ST op mijn fiets gemonteerd is, schuift mijn zadel voortdurend achteruit. Hoe strak ik deze ook vastzet. Om de paar dagen/weken moet ik de positie van het zadel weer herstellen.

Heeft er iemand hiervoor een tip?
Grof schuren van de zadelbeugels (op de juiste plek ;)) voordat het zadel gemonteerd wordt?
Zijn de zadelrails niet te dun? Meten met schuifmaat? Mijn TB zou al te dunne rails niet vasthouden.
Is eea correct aangedraaid? Een TB, de mijne althans, moet je op 2 plaatsen aandraaien.
Je kunt ook montagevet voor carbonzadelpennen oid proberen.
Niet té hard aandraaien, het kan stuk.
@leon: ik heb beide schroeven vastgedraaid volgens de handleiding en met een momentensleutel.
En toch schuift het zadel elke keer weer naar achter.

Het is wel een speciaal systeem met een schroef (of eerder een knop) die met de hand moet aangedraaid worden en een ander met een inbussleutel. Die laatste moet als ik het goed begrijp alles vast zetten.
Tja er is iets niet goed, of je zadelrails te dun, je klem te ruim of je mommentsleutel is niet meer goed gekalibreerd, makkelijkste oplossing is een stukje schuurpapier dubbel vouwen met de schuurkant naar buiten en om de rails leggen :wink:
Maar als je zadelpen nog garantie heeft 1 of 2 andere zadels proberen, schuiven die ook dan een garantie claim indienen.
nicolevelo schreef:
di 12 mei, 2020 19:37
@leon: ik heb beide schroeven vastgedraaid volgens de handleiding en met een momentensleutel.
En toch schuift het zadel elke keer weer naar achter.

Het is wel een speciaal systeem met een schroef (of eerder een knop) die met de hand moet aangedraaid worden en een ander met een inbussleutel. Die laatste moet als ik het goed begrijp alles vast zetten.
Nu ik het ding eens bekijk weet ik het weer: de handbediende bout bepaalt de uiteindelijke hellingshoek van het zadel. Doordat de passing kan glijden wordt de belasting verder automatisch netjes over de twee bouten verdeeld. Dat kun je dus op zich niet fout doen.
Staat er ergens in online documentatie misschien een minimumdikte voor de zadelrails aangegeven?