Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ervaringen met Lowland Xplorer (MK 1) ? - Forum Wereldfietser

ervaringen met Lowland Xplorer (MK 1) ?

Hoi

Wie heeft er ervaring met deze tent? Alle informatie is zeer welkom. De tent die ik kan kopen is nog in Nederland gemaakt( ca. 5 jr. oud). Ik ben geen fietser maar een wanderlaar maar deze tent schijnt speciaal voor fietsers enz... te zijn ontworpen, vandaar.
Ik ga er met mijn vriend en kind van dan 2 jr. mee trekken( incl. de kinderwagen).

Alvast heel erg bedankt( hoop ik), Ingrid

Misschien op de hiking-site?

Of hier een discussie

Of dit?

Succes!
Bedankt voor de tips maar op de hiking-site heb ik het al staan, evenals op de site:www.nkbv.nl.
Het heeft een beetje haast en er heeft er nog maar een op gereageerd( op de Hiking-site).
Die site, buitensporters.nl of zo( van SLEE) daar staat ook niets op.
En mijn exuses voor dat ik dit bericht per ongeluk bij " voorbereiding" heb gepost. Ik heb hem ook al bij materiaal gezet.

Groet Ingrid

Hoi Ingrid,

Die Explorer is inderdaad zeer ruim, met een grooote luifel. Het is daardoor niet de meest windvaste tent van Lowland. Er schijnen de laatste jaren problemen te zijn geweest bij Lowland, maar ik denk dat de tent waarover jij het hebt daarbuiten valt. Ik heb een Lowland Mountaintracker uit '98 en ik heb niets dan lof voor die tent, zeer sterk, degelijk, ruim, en met geweldige ventilatie mogelijkheden!
Iets anders is of je een tent van 5 jaar oud moet kopen, dan is 'ie toch zeker halverwege z'n leeftijd. Weet je iets van de geschiedenis, hoe hij gebruikt is, hoeveel weken heeft hij in de zon gestaan, is er altijd een extra grondzijl gebruikt? Etc. Met andere woorden: een tent heeft een hoge afschrijving, dus al teveel mag het ding na 5 jaar niet meer kosten.

Ze hebben er vier keer mee gekampeerd, een keer twee weken op een waddeneiland, en drie keer twee weken in de Zwitserse bergen waarvan een keer met veel regen. Altijd vast op een camping. Altijd het originele floorcover gebruikt. Er zitten alu. rotaharingen bij. Hij vroeg er wel 300 euro voor. Bij demmenie geinformeerd, en die vroeg dat ook allemaal aan mij, die zei dat als dat allemaal echt klopte het wel een normale prijs was.
Ik ga er, als ik het ga doen, er nog wel wat van af proberen te krijgen. Wat zou jij er dan voor geven? De tent is trouwens ook altijd goed opgeborgen geweest, los in een tas.
Trouwens ik heb ook over de Mountaintracker nagedacht, naar 2ehands is hij volgens mij niet te krijgen, als dat zo is....
Nieuw daar hebben we het geld niet voor over( huis gekocht...). Nou verkoopt "SLEE" Lowlands met vreselijk hoge kortingen, ik heb ze gebeld en uiteinelijk zei hij dat het inderdaad om die slechte partijen ging. Ik heb contact gehad met Birdland en die zei dat Lowland weer springlevend is. Over ca. twee weken komen de eerste GOEDE Lowlands weer in de verkoop.
Nou goed als ik het niet doe die tent, dan maar toch een nieuwe???

Een heel verhaal, Ingrid

Oké, dan is de tent redelijk goed behandeld, zo te horen. Bedenk wel dat in het hooggebergte afbraak van het doek juist extra hard gaat vanwege verhoogde UV. Tja, hoeveel ervoor te geven?? Als hij mij zou worden aangeboden zou ik er niet meer dan €200,- voor geven, maar dat is dus persoonlijk. Voor €700,- heb je namelijk een geheel nieuwe Mountaintacker, die is ook ruim en staat als een huis (maar heeft een minder grote luifel). Je hebt dan nog jáááren een goede tent, garantie, service, en wellicht de tent die je eìgenlijk wilde hebben.
Die meerprijs voor een nieuwe tent, hoeveel procent is dat dan van het aankoopbedrag van jullie huis? :wink: Ik zou het wel weten...........