Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mexico-USA-Canada - Forum Wereldfietser

Mexico-USA-Canada

Dag allemaal,

Ik ben van plan om van Mexico via de VS naar Canada te fietsen. Of andersom (afhankelijk van het jaargetijde waarin ik begin).
Heeft iemand ervaring met deze 'route' of een deel daarvan? Zo ja, dan zou ik graag weten of problemen zijn te verwachten met Visa? En misschien zijn er nog interessante hints voor deze 'route', die een beginnende fietser als mijzelf kunnen behoeden voor al te grote blunders.

Alvast bedankt, Joris

Hoi Joris,

Mooie route.
Kijk eens op www.adventurecycling.com. Zij geven een boekje uit met een mooie onverharde route door Amerika van zuid naar noord over de Rockies (of natuurlijk omgekeerd). Maar ook met andere kaarten kun je een mooie route bepalen. Let er wel op: beklimmingen in Amerika en Canada zijn vaak niet steil maar wel lang. Mooie kleine pittige klimmetjes over kleine weggetjes vind je er weinig. Wel veel lange rechte wegen omhoog.
Zoek daarom goed naar de kleine weggetjes.

waar begin je? mexico city? of lager

ik ben net terug van dwars door mexico, prima fietsland, alhoewel de drukke wegen vaak geen vluchtstrook hebben. vermijdt in dit opzicht zeker leon. ook de drempels(topes) gaan je na verloop van tijd de strot uit hangen. tja, als je baja california gaat fietsen, zul je waarschijnlijk veel wind tegen hebben, maar het is wel erg mooi bij vlagen. visa is m.i. geen probleem, wel moet je een permit de kikker van 21 $ voor baja kopen. en pas op voor de cactussen als je gaat kamperen, neem een goed pincet mee. have fun

Hoi Marco en Stefan,

Bedoel je "Cycling the great divide"? Die heb ik. Een boek dat je in ieder geval nog enthousiaster maakt! Maar sommige stukken van die route zijn voor een bepakte fiets denk ik iets te zwaar, en het moet wel vakantie blijven. Het wordt denk ik een combinatie tussen de pacific route (ook op adventurecycling.com) en The great devide.
Ik probeer inderdaad wel de gravel en dirt roads te gebruiken (maar dat doen de meeste vakantiefietsers denk ik, autoweg genoeg hier in NL :roll: )

Ik ga december dit jaar naar Puerto Vallarta. En eind december of begin januari ga ik dan min of meer de kust volgend richting Vancouver. Ter hoogte van Los Angeles ga ik zoiezo landinwaarts omdat ik daar familie ga bezoeken. (Santa Isabel). Van Vancouver ga ik naar Calgary en Edmonton, en van daar naar Whitehorse. Tussendoor ga ik hier en daar wat familie bezoeken per bus of trein of vliegtuig. Misschien dat ik van Edmonton naar Whitehorse ook een gedeelte met de boot ga.
Ik hoop in junie of juli in Whithorse aan te komen.

Bedankt voor jullie hints en interesse, Joris
Hallo Joris,

Goed plan! Sterker nog: ook mijn plan. Na een stop in Vancouver zal ik 8 augustus 2003 beginnen te fietsen Zuidwaarts vanuit Jasper, BC, tot de Amerikaanse grens. De grens volg ik tot de kust (Seattle), waarna ik de kust zal afdalen door Washington, Oregon en California tot Tijuana, Mexico. Daar zal ik eind oktober weer moeten zijn. Totaal aantal ingeschatte kilometers: 4500.

Wanneer je meer informatie wilt over mijn voorbereidingen, ervaringen, etc, laat het me weten.

Groet,

Martijn

Hallo Joris,

Op dit moment fiets ik rond in Mexico (zie http://gaele.guruburu.com). Als je vanuit Puerto Vallarta noordwaarts gaat fietsen kun je kiezen tussen het Mexicaanse vasteland of Baja California. Het vasteland schijnt nogal saai te zijn, althans het noorden (op Barranca del Cobre na). In Baja zul je tegen de noordenwind in moeten fietsen. Wel erg de moeite waard, kaal, leeg, en grotendeels vlak.
Zowel San Diego als Los Angeles zou ik proberen te vermijden: alleen maar bebouwing.
Een visum heb je niet nodig voor Mexico of Canada. Voor de VS zou het nodig kunnen zijn (kost 100 USD), is afhankelijk van je vliegticket. Check de website van hun ambassade.

Veel plezier,

Gaele