Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Spykers op de weg. - Forum Wereldfietser

Spykers op de weg.

Spijker met Koga wordt Aeroblade.
Tijdens de miljonairsfair was deze fiets al te zien maar daar zullen weinigen van ons zijn geweest. :wink:
Daar was het het boegbeeld van Koga, Leontien van Moorsel, die de introductie deed. Deze Aeroblade is een handgebouwde fiets met een titanium frame. De Aeroblade is ontworpen met karakteristieke Spyker extra’s, zoals een hightech Spyker-look, Spyker-kleuren, Spyker Aeroblade spaakdesign en Spyker-logo’s. De Aeroblade zal in een maximale oplage van 50 stuks worden geproduceerd en heeft een bijpassende exclusieve prijs van 12.500,- euro. :lol: Kijk...voor die prijs kun je ook de weg op.

Afbeelding

Nah, das maar goed dat we de Santos nog niet besteld hebben! :lol:

Waar moet ik nu mijn tassen aanhangen? :lol: :roll:
Volgens mij zit je op de verkeerde site te schrijven ...

Waar moet ik nu mijn tassen aanhangen?
Mwa, een creditcard weegt niet veel :)

Eens ergens gelezen:"Mannen met veel te dikke buiken op veel te dure fietsen"
Lijkt me wel passen.

Groetjes

Leen

Leon schreef:Waar moet ik nu mijn tassen aanhangen? :lol: :roll:
ik heb nog nooit een reis ondernomen met zijdelingse tassen (stuurtas, rugzak + sinds kort een zadeltas).

Deze fiets is dus iets voor mij 8) . Wie sponsort?

Leuk voor mensen met een Hummer-gevoel. Is dit model ook leverbaar met een gouden ketting en diamanten op het stuur?

Hi hi... Vast wel. Echt een P.C. Hooft-boodschappen fietsie :D Op de site van Koga nog wat leuke details.
http://www.koga.com/aeroblade/

Er zijn wel meer racefietsen te koop in hetzelfde prijssegment. dus zo bijzonder is dit niet.

FV schreef:Er zijn wel meer racefietsen te koop in hetzelfde prijssegment. dus zo bijzonder is dit niet.
Maar in deze prijsklasse is dit wel een van de lelijkste (en ik heb hem gezien)
wangedrochten waar je je geld aan uit kunt geven.

m-gineering schreef:
FV schreef:Er zijn wel meer racefietsen te koop in hetzelfde prijssegment. dus zo bijzonder is dit niet.
Maar in deze prijsklasse is dit wel een van de lelijkste (en ik heb hem gezien)
wangedrochten waar je je geld aan uit kunt geven.
Marten,

Welke fiets vind je in deze prijsklasse dan wél mooi?

Groet,
Marco

Dat lelijke ding is toch geen racefiets?

Wat is precies lelijk aan de fiets? Is het omdat de fiets zo duur is dat we (wf'ers) de fiets gelijk als lelijk classificeren of is de fiets écht lelijk?
Is het omdat het een fiets is die wij niet kunnen betalen? Een soort afgunst? Of kijken we echt naar het design van de fiets?

Is dit een mannentopic?

Ik vind hem/haar wel mooi!
Is hij/zij ook in een damesuitvoering?
Liefst met lage instap,
Mia

Wo-Hoo...Waar gaat deze discussie heen??? Dat was niet de bedoeling van het plaatsen van de Spyker. Het was bedoeld als gebbetje, geintje, grapje. Al ging er een nul af van de prijs, dan nog zou ik 'm niet kopen. Het feit dat er maar 50 van gemaakt worden geeft al aan dat het een "collectors item" is/wordt. En over smaak valt nu eenmaal niet te twisten.

Volgens mij valt over smaak juist heel leuk te twisten! maar ja, ik ben dan ook een kunstenaar :shock:
Ik vind de dingen die Marco aandraagt juist wel interessant. Ik ben benieuwd of er hier op dìt forum wel een goede discussie over te voeren is..... :D Ik heb de indruk dat er een meerderheid is die gaat voor degelijk; het moet werken, klaar! Persoonlijk vind ik Santos vaak lelijk (ben benieuwd hoeveel reacties ik hierop krijg), ze zijn hartstikke goed, maar ìk vind ze lelijk. Of misschien worden ze juist wel weer mooi door hun doelmatige "lelijkheid". Nu ben ik de eerste om te zeggen dat ik op reis liever degelijk dan mooi heb, maar het liefst natuurlijk beide.
Oh ja, die Koga................... Dat 'ie belachelijk duur is en dat er maar 50 van gemaakt worden draagt bij aan exclusiviteit (snobisme?), maar zegt verder niets over mooiigheid. Is hij doelmatig? zou best kunnen. Persoonlijk mis ik "lichtheid" in de belijning. Ik geloof dat ik hem inderdaad niet mooi vind... :?

Zonder die rare wielen en spatborden wordt het denk ik een stuk mooier.

12,8 kilo voor die fiets vind ik eigenlijk een grote gospe.
Ik had toch wel een fiets verwacht die tegen de 7 kilo aanzat ipv zo'n zwaar gewicht :cry:

Een Hummer is toch ook niet superlicht! Wie durft er op het komende kampeerweekend van de Wereldfietser op een dergelijke fiets te verschijnen?

Bert
Als je hem, die exclusieve Koga Aeroblade, hier bij mij thuis aflevert kom ik naar het volgende kampeerweekeinde op die exclusieve Koga Aeroblade!!
Echt wel.

Spironski
Ik vind Santos juist extreem mooi, dit in tegenstelling tot Koga die veel te veel glim-glim heeft; maar ja over smaken valt niet te twisten (te discusieren wel; maar dat ik nutteloos want je wordt het toch nooit eens)

Marco