Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Elektrische fiets E-Bike Manufaktur N9UN BROSE (maat55) - Forum Wereldfietser

Elektrische fiets E-Bike Manufaktur N9UN BROSE (maat55)

Omdat ik de kans heb om over te stappen op een andere fiets, en het gewoon leuk is om af en toe te wisselen als je de luxe hebt, bied ik mijn 3 jaar oude e-bike aan.

De fiets is vooral gebruikt voor vakanties en fietstochten met onze kinderen. Hieronder de tekst van mijn advertentie op 2dehands.

De fiets is te bekijken en proberen regio Leuven.

Elektrische fiets E-Bike Manufaktur N9UN BROSE (maat55)

Ideale fiets voor woon-werk verkeer, zondagse uitstappen of zelfs fietsvakanties.

E-Bike manufaktur is onderdeel van het gekende VSF fahrradmanufaktur, die al jaren zeer degelijke vakantiefietsen maken.

De fiets is in zeer goede staat, en uitgerust met een fluisterstille Brose motor, die een zeer natuurlijk fietsgevoel geeft, maar indien gewenst ook een zeer krachtige ondersteuning. Brose is minder gekend dan shimano/bosch, maar is een hele aangename en stille motor, die je veel terugvindt in de duurdere e-mtb’s.
Brose heeft als grote voordeel ook dat hij zo goed als geen weerstand heeft indien uitgeschakeld (in vergelijking met bv Bosch/Shimano), wat ook zeer aangenaam is voor wie af en toe nog zonder ondersteuning trapt.
Batterij (500 Wh) is ook nog in zeer goede staat (we hebben nog het vrouwenmodel van deze fiets in gebruik, en hebben 3 batterijen die we roteren om ze mooi gelijkmatig te belasten). De autonomie hangt natuurlijk sterk af van hoeveel ondersteuning je vraagt van de motor. Wie steeds op de laagste stand fietst, tegen gemiddeld 20km/h in licht hellend terrein (regio hageland, ten zuiden van Leuven, etc) haalt zeker 90 tot 100km. Ik heb zelf met fietskar en bagage op 1 dag 800 hoogtemeters en 110km met de fiets kunnen doen, tegen een gemiddelde van 18km/h. Zelf rijd ik enkel op de zwaardere ondersteuning op zeer steile stukken, maar vermoed dat je op de 2de stand rond de 60 – 80 km kan halen. De sterkste ondersteuning is eigenlijk alleen maar nuttig voor wie werkelijk niet hard wil duwen op hele steile stukken.

Er is ongeveer 4000km met de fiets gereden, en hij is steeds keurig onderhouden.

Verder is de fiets ten opzichte van de standaard configuratie (zie onderaan) nog uitgerust met volgende upgrades:

· Schwalbe marathan allmotion banden – lopen licht, zeer lekbestendig.
· Volledige Schimano XT remmen
· Kleiner tandwiel vooraan (maakt het mogelijk om bij steile hellingen makkelijker zelf mee te kunnen trappen)
· Ergo gp3 biokurk handvaten
· Ergotec voorbouw (stuur kan hierdoor heel makkelijk aangepast worden naar wens van rijder)
· Busch+Müller Lumotec IQ-X : zéér krachtige voorlamp (die aangesloten is op de batterij), geeft fantastisch veel licht. Perfect mogelijk om in het volledige duister te fietsen en toch goed zicht te hebben

(Op de foto’s zijn ook nog een weehoo koppeling, fietskar koppeling en stuurtas/gps-houder te zien. Deze worden niet mee verkocht, enkel stuurtas(houder) kan besproken worden, rest houd ik graag zelf bij)

De fiets is gebruikt, dus hier en daar wel een krasje, maar technisch in zeer goede staat. Ongeval-vrij, en geen verborgen gebreken aan kader, ….

Nieuwprijs 3 jaar geleden met alle aanpassingen was +-€3400, ik had er nog graag rond de €1900 voor gekregen.

Maat is 55cm. Om een idee te hebben, ik ben 1m80, met een normale beenlengte. Ik vermoed dat mensen van 1m70 tot 1m85 wel moeten passen, maar best is uiteraard gewoon even proberen.
IMG_20190921_113243.jpg
IMG_20190921_112644.jpg
IMG_20190921_112247.jpg
IMG_20190921_112217.jpg
IMG_20190921_112208.jpg
Volledige specificaties (in het Duits)
Eigenschaften
Gewicht laut Hersteller
23,40 kg
Zulässiges Gesamtgewicht (Fahrrad + Fahrer + Gepäck)
140 kg
Rahmen
Aluminium 6061, Brose-Interface, superlight
Gabel
28" Aluminium Gabel, 1/18
Motor
Brose Mittelmotor 250 Watt
Unterstützte Höchstgeschwindigkeit
25 km/h
Akku entnehmbar
Ja
Akkukapazität
36 V - 14 Ah - 500 Wh
Display
4 Modi (Cruise, Tour, Sport, Off)
Kurbelgarnitur
Lasco Aluminium 170 mm, 44 Zähne
Schaltung
10-Gang Kettenschaltung
Schaltwerk
Shimano XT RD-M781, 10-fach
Schalthebel
Shimano Deore SL-M610
Bremse
Shimano BR-M315, hydraulische Scheibenbremse
Bremshebel
Shimano M315
Vorbau
Humpert Ergotec Crab 2, Alu, a-head, 7°, 31,8 mm Klemmung
Lenker
Humpert Ergotec Riser, Aluminium, 31,8 mm
Steuersatz
Ritchey Comp Logic Zero, 11/8" - 1,5", semi-cadridge
Felgen
Exal DC19, Aluminium Hohlkammer, doppelt geöst
Nabe (vorne)
Shimano Deore, 36-Loch
Nabe (hinten)
Shimano Tourney HB-TX505, 36-Loch
Reifen (vorne)
Schwalbe Big Apple, mit Reflex-Streifen (28" x 2.00 / 50-622)
Reifen (hinten)
Schwalbe Big Apple, mit Reflex-Streifen (28" x 2.00 / 50-622)
Sattel
Selle Royal Ariel
Sattelstütze
Humpert Ergotec Atar Aluminium, patent, schwarz
Beleuchtung (vorne)
B&M Lumotec Avy, LED, 30 Lux mit Standlicht
Beleuchtung (hinten)
B&M Line LED mit Standlicht, im Gepäckträger inegriert
Gepäckträger
Racktime Shine Evo Tour mit IMM-System mit Federklappe
Schutzbleche
SKS Festbrücke mit Kantenschutz