Sinds enkele jaren zijn mijn Magura remmen niet meer goed af te stellen. Ik heb ze al correct ontlucht (ahv een video op YouTube) en vervolgens nieuwe remblokjes geplaatst die ik zo dicht mogelijk bij de velg breng. Toch moet ik de verstelschroef bijna helemaal dicht draaien om hard genoeg te kunnen remmen. Als de blokjes wat versleten zijn moet ik ze vervangen of het hele remsysteem losschroeven om ze weer dichter bij de velg te brengen. In het begin kon ik nieuwe remblokjes helemaal opgebruiken door de verstelschroef aan te draaien.
Nog een bijkomend probleem voor de achterrem: één van de blokjes blijft na het remmen bijna tegen de velg staan, terwijl het andere blokje terugkeert. Het blokje zit niet geklemd (is gereinigd). Hoe kan dit 'assymmetrie-probleem' opgelost worden?
Nog een bijkomend probleem voor de achterrem: één van de blokjes blijft na het remmen bijna tegen de velg staan, terwijl het andere blokje terugkeert. Het blokje zit niet geklemd (is gereinigd). Hoe kan dit 'assymmetrie-probleem' opgelost worden?