Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mavic XM 719 velg - Forum Wereldfietser

Mavic XM 719 velg

Mijn fietsenmaker heeft mij de Mavic XM719 velg aanbevolen.
Heeft er iemand ervaring met deze velg?
Op mountainbike.nl lees je veel horror stories over uitgescheurde Mavic velgen. Dus ik twijfel of dit wel zo'n goede keus is.

Marc.

het is een dubbelwandige velg die enkelgebust is. Cannondale maakt daar gebruik van voor zijn trekkingfietsen. De doorsnede lijkt een beetje op de Exal SP19, maar de Exal velg is iets dikker bij het remkvlak. De XM719 is gemaakt van een speciale aluminiumlegering (Maxtal) die 30 procent sterker schijnt te zijn (maar ja, sterker dan wat?)

En ach, waarom zou je voor iets anders kiezen dan voor een Exal SP velg?

Ik heb bij verschillende fietsenmakers geinformeerd maar geen van allen levert de Exal SP19. Ik weet overigens niet of de SP 19 wel in 32 gaats verkrijgbaar is, ik wil namelijk een Rohloffnaaf. In het voorwiel wil ik een 36 spaaks wiel ivm de stevigheid.

Marc.

Marc van Daelen schreef:Ik heb bij verschillende fietsenmakers geinformeerd maar geen van allen levert de Exal SP19. Ik weet overigens niet of de SP 19 wel in 32 gaats verkrijgbaar is, ik wil namelijk een Rohloffnaaf. In het voorwiel wil ik een 36 spaaks wiel ivm de stevigheid.

Marc.
Ja, ik zonder meer te krijgen. Ik fiets er nu mee.
Ga naar de aankomende Fietsenwandelbeurs in de RAI in Amsterdam. Mijn fiets staat bij de fototentoonstelling in de Ruby Lounge. Daar kan je de velg uitgebreid bekijken.

Groet,
Marco

Marc van Daelen schreef:Ik heb bij verschillende fietsenmakers geinformeerd maar geen van allen levert de Exal SP19. Ik weet overigens niet of de SP 19 wel in 32 gaats verkrijgbaar is,ik wil namelijk een Rohloffnaaf.
Probeer eens bij andere Marco. http://www.bike4travel.nl/
Hij heeft de Exal SP19 in zijn assortiment. Op zijn site staat weliswaar alleen de 36 gaats versie, maar wellicht kan hij de 32 gaats voor je bestellen.

Gerd

Overweeg om voor ook een 32 gaats velg te nemen. Als je problemen hebt, kun je voor en achter omwisselen...
Marc van Daelen schreef:Ik heb bij verschillende fietsenmakers geinformeerd maar geen van allen levert de Exal SP19. Ik weet overigens niet of de SP 19 wel in 32 gaats verkrijgbaar is, ik wil namelijk een Rohloffnaaf. In het voorwiel wil ik een 36 spaaks wiel ivm de stevigheid.

Marc.
Hallo Eric,

En je Rohloffnaaf ? 8)

Schorpioen. :mrgreen: