Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Elvia reisverzekering - Forum Wereldfietser

Elvia reisverzekering

Beste mensen,

Wij gaan van februari tot augustus fietsen in zuid-oost Azië. We zijn op zoek naar een goede reisverzekering en de doorlopende verzekering van Elvia blijkt zeer goedkoop te zijn.

Je kunt bij deze verzekering 180 aaneengesloten reisdagen bijkopen, waardoor deze zeer geschikt lijkt voor een langere reis. Voor ziektekosten zijn we naast de basisverzekering aanvullend verzekerd bij de Friesland.

Voor ons samen zijn we voor de complete reisduur slechts €140 kwijt. Dit in tegenstelling tot veel andere verzekeringen die vaak wel rond de €300 kosten.

Hebben we nu niet goed opgelet, missen we belangrijke onderdelen in deze verzekering? of hebben we gewoon een heel voordelige gevonden?

Zijn er mensen die deze verzekering ook afgesloten hebben/ ervaringen hebben met deze verzekering? Of heeft iemand een andere tip of suggestie? (de fiets is overigens slechts voor €350 verzekerd)

Een link naar de voorwaarden:

https://www.elviaplanet.nl/Elvia/upload/7_289.pdf

Bij voorbaat veel dank voor jullie reacties!

Unigarant is een tikje duurder maar biedt wel de mogelijkheid je fiets voor een reëel bedrag mee te verzekeren.
Premie:
Doorlopende verzekering met uitsluiting medische kosten: € 55,=
Sport- en hoby-uitrusting gedekt tot € 1500,= : € 20,=
Verlenging max. verblijfsduur tot 6 maanden 50% : € 37,50

Gerd

Bedankt voor de tip Gerd,

Alleen zit hier dan weer geen rechtsbijstand verzekering bij. Hoe schat je het belang hiervan in?

Eelke,

Ik neem nooit een rechtsbijstandverzekering, maar ja ik ben niet objectief wat dat betreft. Bovendien mag ik toevallig mr voor mijn naam zetten als ik zou willen. Dus als de nood ooit echt aan de man komt, ben ik wel mijn eigen rechtsbijstand.
Misschien kunnen andere wereldfietsers 'ns vertellen hoeveel belang zij hechten aan een rechtsbijstandverzekering en of zij er ooit van geprofiteerd hebben?

Gerd

Belangrijk is het bijverzekeren van je fiets!!!!!!!!!!!!!! Als je fiets niet is bijverzekerd en je moet door een ongeval of tragische familiegebeurtenis in Nederland snel repatrieerd worden, dan wordt in de regel zonder de bijverzekering van je fiets niets voor je fiets geregeld. Je fiets blijft dus achter.
Kies dus voor het bijverzekeren van je fiets. Dit kan o.a. via Uniegarant de ANWB, de Fietsvakantiewinkel, Asian Way of Life, Vlieg en Fiets, de Goudse, de Europeesche.

Je kunt natuurlijk altijd een afzonderlijke rechtsbijstandverzekering afsluiten: voor uit en thuis. Let wel op: je bent dan wel gebonden aan de rechtskundige bijstand via die verzekering.

Via de fietsvakantie winkel in woerden had een verzekering van 180 euro en mocht ik 120 dagen op pad. De fiets was tegen aankoopprijs verzekerd. Omdat ik op de terugweg scade opliep aan mijn fiets, en lang moest wachten voor het vervangende onderdeel ter plaatse was, mijn extra kosten, eten drinken overnachtingen ed. tot op 10% na vergoed. Dat was plus het vervangende onderdeel ruim 1000 euro. Het is een spciaal pakket van de goudse, en alleen af te sluiten via de fietsvakantiewinkel.

Groet, Haike