luchtfietser schreef: ↑zo 12 jan, 2020 17:54
....
Na een dag fietsen en de hele organisatie na het fietsen rond te krijgen (eten/tent/ kids) zijn wij kapot en niet helemaal meer in staat om uitgebreid te gaan socializen. wij trekken ons het liefst lekker terug, maar dat is misschien neit helemaal de bedoeling van warmshowers. Wij liggen vaak tussen 21.00 en 21.30 uur al wel in de tent. Eigenlijk willen we gewoon een stukje gras voor onze tent en water tot onze beschikking. Sanitair zou natuurlijk wel erg fijn zijn. Ik voel me met deze beschrijving haast bezwaard om me aan te melden. maar misschien schat ik het verkeerd in, er zullen natuurlijk veel meer fietsers als wij zijn. Het blijft toch wel een energievragende activiteit toch.
Overigens doen we ook zelf boodschappen en koken we op ons eigen gas. Ik las dat mensen ook gebruik maken van de keukens, nou dat willen wij niet eens. Dus ik vraag me ook af hoe luxe zo'n warshower beodoelt is. Wij willen dus gewoon basic.
Kijk, dat bedoel ik nu ... als je eind van de dag vraagt dan zijn zulke stukjes gras ruim voorradig.
Het is slim om een beetje Frans te spreken, dus wellicht daarin investeren ... verder valt het wel mee.
Fransen worden soms als arrogant gezien, maar dat is een misinterpretatie van een prettige houding waarbij je iemand die je een kampeerplek beschikbaar stelt ook voor tijdelijk zijn eigen privé plekje geeft.
Als je een beetje buiten seizoen en met kinderen langs fietst schat ik de kans alleen maar groter dat je regelmatig een kampeerplekje + douche en andere extra's vindt.
Overigens heb ik in voorkomende gevallen - dat zijn voor ons die gevallen dat er niet zo gauw een "behoorlijk" echt wild plekje is - een handige truuk: ik vraag met een "omweg" naar de kampeermogelijkheid, wordt me dan de tuin of boomgaard aangeboden dan zeg ik dat ik graag even kijk en het mijn wederhelft moet vragen ... omdat mijn vrouw "kieskeurig" is.
Ik bouw zo een uitvlucht in, en lijkt het wat dan zijn ze alleen maar blijer omdat het ons beiden bevalt.
Het is dat ik echt wild of semi-wild wel zo makkelijk vind ... ik durf er wat om te verwedden dat je met vragen ook iedere dag goed terecht komt. Ik een wat langer verleden - toen ik nog jong en onbedorven was, maar er ook minder geciviliseerd uitzag - heb ik twee fietsvakanties onderweg steeds gevraagd of ik in de schuur oid mocht slapen ... en dat ging ook, vaak was het bij de eerste waar ik het vroeg raak (ik zocht natuurlijk wel een op het eerste gezicht potentieel geschikte boerderij oid).
In Engeland was het iets moeilijker maar dat ging ook. Ik had toen wel een tent bij me maar geen tent is makkelijker, het scheelt opzetten en afbreken. Tegenwoordig vraag ik eventueel naar zo'n schuur ... als het van dat alles doorwekende regenweer is.
Overigens heb ik meermaals meegemaakt dat ik vroeg naar de kampeermogelijkheden van een veldje nabij (tegenover het huis, of net om de hoek) en ... dat men zei: we weten wel beter en er iemand op de fiets stapte om het aan te wijzen (eventueel na eerst even de formele eigenaar gebeld te hebben).
Eenmaal zei men:
"ohh dat hooiland is van de boer verderop .. maar u kan ook in onze tuin kamperen" (een ruime tuin met een koe en twee schapen en nog meer), daarna vroeg men naar ons moment van opstaan ... want ze presenteerden ons graag een ontbijt. Douche was er ook bij ... en we hielden er ook nog een kat aan over, het beestje was toentertijd net een week oud en werd door de kinderen in de poppenwagen rondgereden. Na 8 weken moesten we dus terug om de kat op te halen.
Volgens mij is gewoon op de bonnefooi en rustig vragen vaak de beste "warm shower" die je kan krijgen.
In mei zijn de meeste campings nog dicht dus het argument: ga maar naar de camping gaat dan ook niet op.
Hoewel ... sommige campings zijn dicht en toch open (met dan alleen koud water).
Wij maken overigens zelf ons warme water ... (mede een reden om op benzine te koken).

- Zie hier onze tent in een boomgaardje langs het Rijn-Rhône kanaal.
Direct naast het drop, en dus moest ik vragen ... na even doorvragen had ik de eigenaar gevonden en alles was goed.