Ben je dan al in de Sierra Nevada geweest? Zo niet dan zou ik dat als route kiezen om van Almeria richting Malaga te gaan, erg fraai.
Over de A348 en AL5402 bijvoorbeeld.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Je hoeft geen uitzette route te doen. Kijk op regionale Michelinkaarten, of OsmAnd of Locus op je telefoon. De Sierra Nevada is in maart vaak nog te koud, maar zo hoog hoef je niet. Je kijkt wel uit op de besneeuwde bergtopen. De kleine weggetjes door de natuurparken in Andalusie zijn het tegenovergestelde van saai.Tegen de bergwanden blinken de witte dorpen in het felle zonlicht. Fiets zo'n dorpje in naar de levendige Plaza Mayor. De mannetjes zitten op de bankjes. Je krijgt commentaar op je bepakte fiets: "Esto no es una bicicleta, sino un camión (Dit is géén fiets, maar een vrachtauto)" Agua Potable (drinkwater) staat op een bron met ijskoud water langs de kant van de weg. Je moet stoppen voor el pastor (de herder) die met zijn kudde de weg oversteekt. Je banden glibberen door de schapenpoep. In Benalúa sjokt een processie op stichtelijke deunen over de keitjes achter het beeld van San Jose. Op het bordes van het raadhuis staat el alcalde (de burgemeester) klaar. Niet voor een toespraak, maar om de eerste fles wijn open te ontkurken. Vuurpijlen schieten de lucht in. Flamengo muziek galmt over het plein. De meute begint spontaan te dansen. Het feest ter ere van San José is begonnen. Dit is het Spaanse leven op de kleine weggetjes. Drie dagen op deze levendige weggetjes lijken korter dan slecht één dag gashappen op de doodsaaie vroemvroem weg N-340: 1101 km van Cadiz naar Barcelona!Onno283 schreef: ↑do 21 nov, 2019 11:10Allen merci voor reacties, ik ga er over denken.
Ben niet zo n fan van de uitgestipelde routes,( en ook niet van de vaak saaie Via Verdes) zoek graag mijn eigen weg en ben dat ook gewend. Het stuk N340 van Almeria naar Motril( Motril - Malaga lijkt ok) is ongeveer 100km dus slechts een dag fietsen. Dat het minder fraai landschap is, ach, dat vind ik voor een dag niet zo n probleem. Veiligheid wel.
Adios
Onno