Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Benzinebrander mee naar Canada? - Forum Wereldfietser

Benzinebrander mee naar Canada?

Beste (wereld)fietsers,

Komende zomer ga ik met Laura een maand fietsen in British Columbia. Het is de bedoeling dat we gaan kamperen en zelf eten koken.

Ik ben in het bezit van een benzinebrander. Tot nu toe heb ik mijn brander altijd probleemloos over de wereld mee kunnen nemen. Ik heb echter gelezen dat je bij vertrek uit Canada je benzinebrander absoluut niet mee kan nemen.

Wie o wie weet of dit klopt en of het eventueel te omzeilen is. Alvast bedankt!

Maikell
Hoi,
Het beste wat ik kan bedenken is de brander volledig uit elkaar halen en de stukjes die overblijven over alle tassen verdelen.
De fles kun je evt. achterlaten, als bidon op de fiets laten zitten en/of vullen met water om uit te drinken. Uiteraard heb je de fles in een mooie kleur metallic-blauw gespoten. (bij autospullenwinkels hebben ze veel soorten blauw, o.a. Mercedesblauw :D )
Leon

Hoi!

Wij vliegen binnenkort naar Amerika, maar daarvoor laten we lekker wat cola door de benzinefles rollen... :lol:

Geen idee of dit helpt, maar ach, dan riekt ie niet zo! We vervoeren de fles apart van de brander met de dop eraf, het geheel gaat in de bagage wat voor het ruim bestemd is. Op de fiets laten zitten is misschien ook nog een optie.

Veel plezier, Canada is erg mooi!

El & El

Hoi,

ik heb wel eens gehoord dat met name de benzine geur een probleem is, omdat ieder mengsel van benzine met lucht (dus ook een verder lege fles) explosief is.
Je kunt eens proberen (thuis) of je de benzine geur uit de fles kan krijgen met steradent (van die bruistabletten kunstgebittenreiniger), dat gebruik ik ook voor mijn bidons.
Mocht dat nog niet (genoeg) helpen dan kun je er ook een nacht aarde in laten staan (ook een keer uitproberen met bv potgrond) vant dat absorbeert ook alle mogelijke geuren.

Succes, en laat nog even weten wat je meest effectieve oplossing is gebleken.

Groetjes, Quirien

Hallo,

Cola is bij mij een een beproefd middel. De avond van te voren Cola in de fles en 's ochtends is de benzinegeur geheid weg. Vervolgens stop ik alles in m'n tassen die het laadruim in gaan. Tot nu toe is dit altijd goed gegaan.

Ach, ik denk dat ik de gok maar waag :wink:

Mocht er iemand zijn die weleens in Canada heeft gefietst EN zijn benzinebrander bij zich had. Ik ben heel benieuwd of het inchecken terug probleemloos is verlopen.

Maikell

PS El & El complimenten voor jullie site. Enneh .... veel plezier in Amerika (Vegas e.o. toch?)

Afgelopen zomer in British Columbia gefietst. Teruggevlogen vanaf Vancouver met benzinebrander en helemaal geen problemen gehad (natuurlijk wel de gangbare voorzorgsmaatregelen genomen wat betreft schoonmaken, geurloos maken).

groet
Anneke

In 2004 ben ik ook in Canada geweest.
Ik had een tocht gemaakt van Vancouver naar Calgary. Benzinebrander uitelkaar gehaald, fles nog op de fiets laten zitten.
Het was toen geen probleem. Soms moet je denk ik wat geluk hebben. Fles was inderdaad ook schoongemaakt met cola.

Afbeelding
http://www.geocities.com/Baja/2572/Cana ... da2004.htm

Veel plezier

groet

Luddo

mede wereldfietsers
alle brandstofflessen mogen mee in je bagage zolang ze gereinigd zijn. doe je dat niet dan moeten ze volgens IATA als dangerous goods behandeld worden omdat bij lege ongereinigde flessen de regel geldt dat ze als volle fles gezien moeten worden. heeft oa te maken met de verhouding brandstof/ lucht in de fles en het feit dat dangerous goods alleen in compartimenten vervoerd mogen worden met speciale voorzieningen zoals detectoren en sprinklers. en die zitten vanwege de kosten niet in elk vrachtruim. een veilige gedachte voor jezelf en je medepassagiers......

Bedankt voor alle reacties.

Ik heb besloten om de brander gewoon mee te nemen en de voor mij gebruikelijke voorzorgsmaatregelen (cola in brandstoffles) te nemen. Volgens mij moet het dan goed gaan.

Maikell