Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldontvanger - Forum Wereldfietser

Wereldontvanger

HALLO,
IK GA VOOR DE EERSTE KEER DIT JAAR ALLEEN OP FIETVAKANTIE, EN OM MIJN EENZAME MOMENTEN EEN BEETJE TE OVERBRUGGEN HAD IK GEDACHT AAN EEN WERELDONTVANGER. IK HEB EEN BEETJE RONDGEKEKEN OP DE MARKT, MAAR KWAM TOT DE VASTSTELLING DAT ER ZEER VEEL VERSCHILLENDE PRIJSKLASSEN BESTAAN. GAANDE VAN 7 EURO BIJ MAKRO, TOT MEER DAN 300 EURO BIJ BEVER. IK BEGRIJP DAT ER EEN ONTVANGST VERSCHIL IS , MAAR WAAR MOET IK OP LETTEN EN WAT IS EEN REDELIJKE PRIJS-KWALITIEITS VERHOUDING.

GROETEN DANNY

Ik had ooit een Philips wereldontvanger van ca. 50 euro, iets groter dan een cassettebandje, prima ontvangst van de Wereldomroep tot ver in Alaska. FM Stereo radio voor lokale stations, zodat je ook van de lokale muziek kunt genieten. Op marktplaats.nl kan je deze misschien op de kop tikken voor een aardig prijsje.

Hoi Danny,

Kijk op http://www2.rnw.nl/rnw/nl/radioafdeling ... &version=1. Dit is een site van de wereldomroep. Elk jaar testen ze wereldontvangers.

Succes,
Marco

Neem een lang stuk draad mee voor als je de korte golf wilt ontvangen (waarop de Wereldomroep uitzendt). Span die door de kamer of tent en je hebt gegaranderd een betere ontvangst.
Handig is om een wereldontvanger te kiezen met een digitale afstemmogelijkheid en een klokje/wekker erin. En natuurlijk moet hij op AA batterijen werken. :lol:

DE SITE DIE MARCO AANGEEFT, IS EEN ZEER GOEDE HULP; DAAR KRIJG IK EEN VOLLEDIG OVERZICHT VAN VERSCHILLENDE RADIO"s
BEDANKT VOOR DE HULP
danny lambrechts schreef:HALLO,
IK GA VOOR DE EERSTE KEER DIT JAAR ALLEEN OP FIETVAKANTIE, EN OM MIJN EENZAME MOMENTEN EEN BEETJE TE OVERBRUGGEN HAD IK GEDACHT AAN EEN WERELDONTVANGER. IK HEB EEN BEETJE RONDGEKEKEN OP DE MARKT, MAAR KWAM TOT DE VASTSTELLING DAT ER ZEER VEEL VERSCHILLENDE PRIJSKLASSEN BESTAAN. GAANDE VAN 7 EURO BIJ MAKRO, TOT MEER DAN 300 EURO BIJ BEVER. IK BEGRIJP DAT ER EEN ONTVANGST VERSCHIL IS , MAAR WAAR MOET IK OP LETTEN EN WAT IS EEN REDELIJKE PRIJS-KWALITIEITS VERHOUDING.

GROETEN DANNY
danny, vooreerst, gelieve niet met hoofdletters te schrijven. Volgens de netiquette is dat gelijk aan schreeuwen, en da's wss niet de bedoeling.

Afhankelijk van waar je naartoe reist, kan een gewone radio ook al voldoen. Frankrijk is met een AM-freq 1512 's avonds best goed te ontvangen.

Als je een "echte" wil, ga dan best wel voor een digitale, en neem een koperdraad mee. Dan heb je altijd wel goeie ontvangst, voor zover dat bij Radio Vlaanderen Internationaal mogelijk is.

ik ben al blij dat ik een vraag kan stellen , en regelmatig een site kan bekijken, er bestaan dus nog internet beginners die niets van het zogenaamde netiquette afweten, het was niet mijn bedoeling om schreeuwerig over te komen , aan het lettertype van dit antwoord te zien ben ik een goede leerling

groeten danny
[/quote]danny, vooreerst, gelieve niet met hoofdletters te schrijven. Volgens de netiquette is dat gelijk aan schreeuwen, en da's wss niet de bedoeling.[/quote]

HALLO DANNY,

NIET GELIJK BIJ DE EERSTE SCHREEUW OVERSTAG GAAN!!!! 8)

Dus: Danny IS danny.


SCHORPIOEN. :mrgreen:

danny lambrechts schreef:ik ben al blij dat ik een vraag kan stellen , en regelmatig een site kan bekijken, er bestaan dus nog internet beginners die niets van het zogenaamde netiquette afweten, het was niet mijn bedoeling om schreeuwerig over te komen , aan het lettertype van dit antwoord te zien ben ik een goede leerling

groeten danny
tuurlijk weet niet iedereen wat je moet doen, daarom dat ik nog beleefd was tegen je :p. Op andere fora reageer ik soms anders, als je weet dat het vol internetfreaks zit :p.

Als ik jou was, zou ik naar een Fnac gaan, die hebben goeie service, en kunnen je een goed toestel aanraden, zonder een overdreven prijs te hebben. In Antwerpen is er wel eentje te vinden. Megastore heeft ook een groot aanbod, maar daar is de service (advies bij aankoop) dan weer minimaal.

Neem wel een lijstje met frequenties en uitzendtijden van de wereldomroep van je keuze mee anders zoek je je een ongeluk op al die kortegolfbanden.

peter de rijk schreef:Neem wel een lijstje met frequenties en uitzendtijden van de wereldomroep van je keuze mee anders zoek je je een ongeluk op al die kortegolfbanden.
Klopt, ik heb ze met een stickertje op de radio geplakt. Na een winter met batterijen eruit is de programmering namelijk weg - bij mijn radio dan. Onderweg zijn ingeprogrammeerde zenders wel weer heel erg gemakkelijk. Je hoeft niet bij te houden welke frequenties je moet hebben, je probeert ze binnen enkele seconden uit.
Ook handig is om van tevoren te bekijken hoe laat de uitzendingen zijn.
Leon