Ik heb de Polar 710i. Ook draadloos, hartslag, en vooral: logboek is over te zetten naar de pc. Maar ik ben er niet tevreden mee. Op mijn koga met vlindertstuur is de afstand tot de zender op een centimeter na niet toereikend; al werkte hij wel als het veel regende (en in slecht weer maakte ik mijn belangrijkste ritten).
Hij kan geweldig veel, maar bij mij had hij te vaak problemen met het ontvangen van de signalen.
Ik hoor wel goede verhalen over de ciclosport HAC4+, het oude model dus. Kon zelfs in de wasmachine van een collega!
Om bij te houden hoeveel ik straks fiets (gewoon de kilometerstand) zet ik er straks weer mijn gewone cateye op met cadansmeter. Werkt al vele jaren zonder problemen, en die draadjes neem ik dan maar voor lief.
De ultieme meter zou eigenlijk de ciclosport 5 moeten worden, maar die productie wordt steeds weer uitgesteld. Er bestaat vooralsnog geen meter die je in de pc kunt aflezen, met hartslag, cadans, snelheid hoogte en barometerinstelling (zodat hij goed bruikbaar is voor bergwandelen). Of het moet de hele dure (ook op marktplaats) suunto zijn waarvan ik de naam even kwijt ben. Maar daar is alles weer draadloos, en dat vertrouw ik niet meer. Vooralsnog houd ik de Suunto's, polars en cateye dus nog maar even; hpl. komt er straks nog een betaalbare alleskunner.
Overigens: voor gewone hartslagmetingen tijdnes hardlopen ben ik heel tevreden met mijn polars, ook de goedkope.
Succes met je keuze! Alexander