Additionally, paste this code immediately after the opening tag: juiste diameter zadelpen - Forum Wereldfietser

juiste diameter zadelpen

Hoi allemaal!

Weet iemand wat voor een zadelpen ik nodig heb? (Ik gok 30.9mm Ø maar weet het niet zeker)

Iemand heeft mijn zadelpen + zadel gestolen afgelopen weekend... Ik heb in een webshop het zadel kunnen vinden dat ik hiervoor had (en heel fijn vond), en wil graag ook meteen een zadelpen bestellen, maar ik kan de oude zadelpen niet opmeten omdat deze dus gestolen is.. :cry:

Het gaat om een oud Giant Expedition model, en op het frame staat 'All tubes and stays butted alloy 6013T saw technology oversized and ovalized'.

Bedankt voor de hulp!

Stella

Dit is het model dat ik heb (plaatje is niet mijn fiets maar afkomstig van een ebay advertentie)
IMG_20190517_113325172.jpg
Dit is een foto van de tekst op het frame van m'n fiets
IMG_20190517_113325174.png
Ik heb het herenmodel en zal het morgen voor je nakijken...
Als je geen schuifmaat hebt wordt het lastig, een beetje fietsenmaker heeft die wel, daarmee houdt je die bij jou in de buurt ook aan het werk.
_Peter_ schreef:
vr 17 mei, 2019 16:23
Als je geen schuifmaat hebt wordt het lastig, een beetje fietsenmaker heeft die wel, daarmee houdt je die bij jou in de buurt ook aan het werk.
Zelfs met schuifmaat is dit een lastige zaak. Als de strop ontspannen is klopt de maat immers niet meer. Het komt helaas erg precies. 0,1 mm afwijking is misschien nog bruikbaar, 0,2 niet.
Zelfs met het meten van een pen heb ik wel eens bot gevangen. Die bleek onder invloed van het gebruik niet bepaald rond meer. Het enige betrouwbare is de gravering in de pen.
gios schreef:
vr 17 mei, 2019 16:20
Fantastisch Erik! Heel erg bedankt :)
Giant gebruikt inderdaad bij dergelijke fietsen 30,9mm zadelpennen.
Die zijn goed verkrijgbaar van oa Ritchey gelukkig.
Stella90 schreef:
vr 17 mei, 2019 16:36
gios schreef:
vr 17 mei, 2019 16:20
Fantastisch Erik! Heel erg bedankt :)
In mijn fiets zit een 30.2 mm zadelpen. Geen 30.9 dus

Ik heb zelfs nog een 30.2 liggen voor een zacht prijsje...
Oh! Thanks Erik, voor het nakijken.. Ik was een beetje ongeduldig en heb nu al een 30.9 mm zadelpen besteld :oops: Maar dat gaat waarschijnlijk dus niet werken (ik kan me niet voorstellen dat het vrouwenmodel een andere afmeting zadelpen nodig heeft) :|

Ik woon in Londen dus overkopen is een beetje onhandig.

Ik denk dat ik zodra ik het zadel heb even naar de dichtsbijzijnde fietsenmaker ga voor hulp! :?