Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tibet - Forum Wereldfietser

Tibet

Wij willen graag van Lhasa naar Kathmandu gaan fietsen.

Wie heeft dit de laatste 2 jaar nog gedaan en kan ons aan informatie helpen aangaande het visum?

Wij zijn vanuit Bangkok naar Chengdu gevlogen en daar is het makkelijk een reis naar Lhasa te regelen (binnen 2 a 3 dagen), kan je nog even de Panda's bekijken. In de Lonely Planet staan de adressen.
Bij het aanvragen van een China visum niet melden dat je gaat fietsen of naar Tibet gaat.

Heel veel succes.

Dennis & Marijcke.
Ik lees in mijn boekje Tibet Overland dat genoemd traject goed te doen is op de fiets. Een leuk uitstapje naar het basecamp van de mount everest staat ook hierin vermeld.
Je moet een visum hebben en daarbuiten een ATP, een Aliens Travel Permit ( zeg ik uit mijn hoofd, heb het boekje niet bij de hand helaas)

Waar ik mee worstel is de omgekeerde route, ik wil van Kathmandu naar Lhasa fietsen, weet iemand of dit mogelijk is? ( ik wil individueel reizen, niet in een groep )

Ik weet dat dit een oud topic is, maar zit aan een zelfde reis te denken.

is er tegenwoordig iets veranderd? kan ik alle permits krijgen of moet ik echt wachtposten sneaken? ik ben hier namelijk niet wild op...

verder is deze reis pas voor binnen een paar jaar maar ik ben graag goed geinformeerd:p

groetjes, Thomas

Hoi Thomas,
Kijk ook even bij http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=7372

Ik hebnde route net gefietst (vanaf Lhaze) en je hebt geen ATP nodig om over de weg te fietsen. Wil je echter naar het MBC fietsen dan heb je er officieel eentje nodig maar niemand die er naar vraagd .

Vanuit Kathmundu is het erg moeilijk Tibet in te komen omdat niet als individu naar Tibet mag reizen, 2 en door de grote klim vanuit Nepal is het lastig om te acclimatiseren.

Fiets de wereld,
Whisky