Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Retro Koga uit 1990 - Forum Wereldfietser

Retro Koga uit 1990

IMG_0274-001.JPG
Op de vliering vond ik nog deze Koga Worldtraveller, bouwjaar 1990. Mijn vrouw heeft jaren met veel plezier met deze Koga door Europa getrokken. In 2012 kreeg zij veel last van artrose in haar handen waardoor remmen en schakelen een pijnlijk gebeuren werd. We liepen toevallig tegen een Idworx met hydraulische remmen en een Rohloff naaf aan waarna de Koga naar de vliering verhuisde.

Nu, bij een grote opruiming kwam ik hem weer tegen.

Er is echter één maar, vanwege ruimtegebrek ligt de fiets helemaal uit elkaar. Het is dus een opknapproject voor een hobbyist. :shock:

In principe is de fiets compleet in onderdelen. Het frame is gegarandeerd recht en heeft geen breuk of valschade, evenals de voorvork. Wat niet aanwezig is, zijn de banden en de bagagedragers. De (aluminium) bagagedragers zijn in de loop der jaren een keer gebroken en vervangen door Tubus die overgezet zijn naar de Idworx. Het achterspatbord is ook niet origineel meer.

Het is een heerlijk klein, licht en stijf fietsje dat prima rolt. Een echte Koga uit de jaren 90. Kabels keurig weggewerkt en overal r.v.s. nokjes en beugeltjes om de kabels te geleiden en beschermen. In de loop der jaren zijn al de draaiende onderdelen wel een keer vervangen. Kortom een kwaliteits fietsje voor de Retro liefhebber.

Hier nog wat specificaties. Framemaat is 54cm chrome molybdeen triple butted, 28 inch Mavic double butted velgen, Deore DX naven, cantilever remmen, achter cassette 7 versnellingen, voorblad 3 maal, banddynamo, verlichting, pomp, achterstandaard, zadel, zadelpen, spatborden, stuurpen, stuur, kortom helemaal compleet op de bagagedragers en banden na.

Als iemand dit fietsje wil hebben als opknapproject mag je hem komen ophalen, ik vind het zonde om het in de container te gooien!

IMG_0521.JPG
IMG_0527.JPG
IMG_0528.JPG
IMG_0530.JPG
Twee vragen: wat vraag je voor dit "bouwpakket" en waar in de buurt woon je?
Mag komen ophalen lees ik. Amerfoort als ik het goed heb. Mij wat ver.
Amersfoort is inderdaad een stukje uit de buurt, jammer.
beste Ronald, ik stuur je een pb want ik wil en kan hier graag iets mee. en ik zou het ook zonde vinden als dit op het milieupark zou belanden :D groet, hoogframe

PS met ík wil hier graag iets mee' bedoel ik 'weer opbouwen tot gereed voor een volgende tocht' :wink:
Leon schreef:
zo 24 mar, 2019 20:49
Mag komen ophalen lees ik. Amerfoort als ik het goed heb. Mij wat ver.
Inderdaad, gratis op te halen. Ik zou graag zien dat een belangstellende de fiets weer zou opbouwen.

Ik woon ten westen van Rotterdam en niet in de buurt van Amersfoort.
Mocht Hoogframe nog afhaken dan ben ik wel geïnteresseerd om de fiets op te bouwen voor mijn dochter.
Goh, niet gedacht dat er zo veel belangstelling zou zijn voor dit bejaarde fietsje.

Inmiddels heb ik contact met een gegadigde die het bouwpakket weer in elkaar gaat zetten. Binnenkort worden de onderdelen verstuurd.

Dank voor jullie reacties

Groetjes Ronald van der Perk.