Additionally, paste this code immediately after the opening tag: € 25.000 voor de mooiste plek van Nederland - Forum Wereldfietser

€ 25.000 voor de mooiste plek van Nederland

Beste mensen,

Ik werd getipt met het volgende:
De NCRV is "De verkiezing van de mooiste plek van Nederland" begonnen.
De winnaar van "De verkiezing van de mooiste plek van Nederland 2006" wint een bedrag van € 25.000. Dit bedrag moet ten goede komen aan het winnende gebied. Uw motivatie hoe dit bedrag te besteden speelt een belangrijke rol bij de selectie. Let op, want de sluitingsdatum is 31 december 2005, dus wees er snel bij!

Lees voor meer info:
http://www.demooisteplek.nl/raamwerk2/r ... kNaam=home

Zou het niet fantastisch zijn als een van ons, fietsers, een inzending stuurt om een stukje Nederland te promoten en hiermee de aandacht weet te vestigen voor fietsen door dit geweldige gebied. Het zou zelfs ten goede kunnen komen voor de fietsers. Denk aan kampeerplekken, mooie paden, rustige wegen, etc.

Think about it!!!
Groet, Rena :wink:
Wat het je aan 25.000 euro in een land waar miljarden worden uitgegeven om de laatste snippers cultuurland te voorzien van bebouwing en voorzieningen?
Daarnet weer eens een voorbeeld gezien. Vlakbij Bemelen worden op een plek waar tot voor een maand nog een prachtig veld was een hectare of vijf aan sportvelden aangelegd. Methode: grote machines beginnen met het geheel en volledig verwijderen van datgene wat zo eigen is aan het cultuurland hier, tot op een diepte van een meter ongeveer.
Leon

Ik had nog de stille hoop dat dat voornamelijk bij mij in de Randstad gebeurde, maar kennelijk worden de leuke plekjes in het zuiden ook al van de kaart geveegd.
Blijf wel posief Rena, je hebt gelijk met je oproep maar ik ben soms een beetje cynisch. Mijn mooiste fietsmomenten bevinden zich helaas buiten de Nederlandse grenzen.

I think about it (in het Engels!)
renaw schreef: Zou het niet fantastisch zijn als een van ons, fietsers, een inzending stuurt om een stukje Nederland te promoten en hiermee de aandacht weet te vestigen voor fietsen door dit geweldige gebied. Het zou zelfs ten goede kunnen komen voor de fietsers. Denk aan kampeerplekken, mooie paden, rustige wegen, etc.

Think about it!!!
Groet, Rena :wink:
De mooiste plekjes van Nederland kunnen we maar beter voor onszelf houden, want als die onder de aandacht van het grote publiek komen is het gelijk verpest door de massa die met de gifkar hier op afkomt! :evil:
De tovenaar schreef:De mooiste plekjes van Nederland kunnen we maar beter voor onszelf houden, want als die onder de aandacht van het grote publiek komen is het gelijk verpest door de massa die met de gifkar hier op afkomt! :evil:
Gelijk heb je. Elke wereldfietser weet dat de mooiste plekjes ergens anders liggen dan waar de massa komt. Zullen we met zijn allen een of ander oud, vervuild braakliggend industrieterrein onder de flyovers van een snelweg en het spoor nomineren? :wink:
Leon
sorry, foutje

Ja, ik zou je favoriete plaats ook maar niet bekend maken. Kunnen we niet met zijn allen stemmen op Pernis? Met die 25.000 Euro zouden we dan gasmaskers of zo kunnen aanschaffen.

Rutger

Geld en geluk is een moeilijk huwelijk

wauw....en ik maar denken dat wereldfietsers positief ingestelde mensen zijn... :roll:

Marco Meijerink schreef:wauw....en ik maar denken dat wereldfietsers positief ingestelde mensen zijn... :roll:
Volgens mij zijn wereldfietsers mensen van de wereld:-) Mensen die weten wat er 'te koop' is, weten dat er veel slechte dingen in de wereld zijn, maar toch de kleine, goede dingen weet te waarderen.

Als mensen van de wereld die regelmatig een krant open slaat om te zien wat er in de wereld gebeurt is er elke dag weer genoeg nieuws om cynisch van te worden. Ook als je op reis bent en ziet hoe natuur en cultuur wordt verkwanseld, ziet onder wat voor omstandigheden sommige mensen leven wordt je daar niet vrolijk van. En dat we ons 'geluk' zo ver gaan zoeken heeft natuurlijk ook een hoog 'groenere gras bij de buren' gehalte.

Eigenlijk zijn wereldfietsers net (gewone) mensen...

mvg
Wilco