Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Probleem met monteren fiets - Forum Wereldfietser

Probleem met monteren fiets

Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb vrijdag een fiets binnengekregen voor mijn dochter.
Een Altec metro met 7 versnellingen.

Ik heb een deel zelf gedaan, maar bij de versnelling en achterrem liep ik vast. (De fiets trouwens ook :shock: )

De heren die mij kwamen helpen hebben het opgegeven, maar ik wil het niet opgeven.

Zolang je trapt is er niks aan de hand, maar als je stopt met trappen dan stopt het wiel ook met draaien.

En dan loopt de ketting eraf!

Ik ben een vrouw en zal het vast heel dom omschrijven, maar ik hoop dat iemand weet wat ik eraan kan doen!

alvast bedankt
Kan het wiel draaien zonder dat de trappers mee draaien? (even achterkant optillen en het wiel een slinger geven naar de kant waar hij ook op zou draaien als je zou trappen.)
Anders zit het deel waar je cassette op zit vast.
Bedankt voor je reactie.
Nee de trappers draaien dan mee. En als ik de trappers dan wil tegenhouden dan krijgt de ketting heel veel speling.
Is het met een casette? Zo ja, Wat ik me zo bedenk is dat de casette dan te strak gemonteerd zou kunnen zijn, die draait dan mee met de trappers, de casette moet stil liggen als je stopt met trappen, als de tandwieltjes/casette achter te strak zit draait hij dus mee, ook als je stopt met trappen,

als het dat is, heb je wel speciaal gereedschap nodig om los te maken en weer vast te maken, het hoeft vaak niet zo vast, misschien is dat het, als het al een fiets met casette is. succes :)
https://www.adobike.nl/altec-metro-plus ... f?___SID=U

Dit is precies de fiets die ik heb gekocht.
Als je fiets op de grond staat en je hem naar achteren rijdt dan gaan normaal de trappers mee, als je hem naar voren rijdt dan blijven normaal de trappers min of meer stil staan.

Als dat niet het geval is dan is doet het freewheel niet wat het moet doen.
Als het nieuwe fiets is: retour verkoper. Of de achternaaf bedoeld voor een cassette (het pakketje tandwielen) is defect of in een ander geval, de schroefpignon (inclusief freewheel) is defect.