door
Vos » di 15 jan, 2019 12:21
Wij hebben dit afgelopen september gedaan. En met hetzelfde plan qua overnachten, maar uiteindelijk hebben we toch 3 van de 4 keer op campings gestaan. Wildkamperen was ook goed te doen geweest, maar het was nog flink heet en dan hebben we graag een douche aan het eind van de dag. De prijzen voor kamers zaten zo tussen de 25 to 50 euro kan ik me herinneren, al naar gelang de luxe en locatie.
De campings zijn vaak groot, maar wel gezellig en je hebt er snel contact. Iets wat verder nogal tegenviel. Wij vonden de Portugezen een beetje stug, maar dat kan ook komen doordat we een paar jaar achter elkaar in Thailand hebben gefietst waar iedereen naar je lacht en zwaait.
We hebben voornamelijk de EuroVelo 1 gevolgd en vanaf Sines ook delen van de Rota Vicentina. In de EuroVelo 1 zit trouwens ook al aardig wat onverhard.
De routes lopen langs de kust maar in de praktijk fiets je vaak een eind van de kust af. Maar als je contact met de zee hebt zijn het wel schitterende uitzichten. Wij hebben af en toe gehad dat het onverharde pad 'verzandt' was. Dan viel er niet meer op te fietsen. Dat kwam door de zeer droge zomer hoorde ik, dus wellicht is dat nu niet meer.
Hoogtepunten die me zo te binnen schieten waren Porto, Praia Do Magoito, Lissabon, Aljezur, Benagil en de vele visrestaurantjes. Wij eten altijd warm tussen de middag en hebben 3 weken lang iedere dag een ander vers visgerecht gegeten. Heerlijk. Glaasje witte wijn erbij, terras met uitzicht op de zee (of oceaan moet ik zeggen). Goed te doen.
DSC08680.jpg