Ik ben op zoek naar een fiets. Waar ga ik de fiets voor gebruiken? Dagelijks tussen de 10 en 30 km, Af en toe een tocht van ca. 40 km. Ik woon op Terschelling vandaar dat ik geen grote afstanden fiets. Ik zou het wel leuk vinden om aan de wal tochten te maken. Ik heb nu een Stevens fiets met derailleur. Deze fiets is volgens mij nogal goedkoop gebouwd. problemen heb ik met de verbinding van het spatbord. Ik hou totaal niet van het onderhoud wat een derailleur met zich meebrengt. Daarom dacht ik aan een fiets met alfine 11 naaf en riem. Zo kwam ik uit op de Koga miyata f3 6.0. Nu sprak ik een fietsenmaker die absoluut niet enthousiast is over de Shimano alfine naaf. Zijn mening is dat ik beter voor de Rohloff naaf kan gaan gezien de goede garantie die Rohloff biedt. Volgens hem heb ik met een santos incl rohloff naaf een fiets voor het leven,
Mijn oog viel volgens op de santos trekking lite. Ik dacht prachtig lichte fiets maar dan praat je wel over zeker 2500 euro meer. vervolgens zag ik de Gaastra 4.14. Beter qua prijs maar wel 6 kilo zwaarder dan de trekking lite. Hopelijk kan iemand mij een beetje op weg helpen.
Mijn oog viel volgens op de santos trekking lite. Ik dacht prachtig lichte fiets maar dan praat je wel over zeker 2500 euro meer. vervolgens zag ik de Gaastra 4.14. Beter qua prijs maar wel 6 kilo zwaarder dan de trekking lite. Hopelijk kan iemand mij een beetje op weg helpen.