Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Regels inchecken strenger - Forum Wereldfietser

Regels inchecken strenger

Naar aanleiding van een ander draadje, mijn laatste bevindingen over het inchecken.

De uitvoerende regels over de handbagage is ca 2 maanden geleden een stuk strengerter geworden. (kennis van mij is check-in manager bij Delta). Hij heeft de opdracht gekregen om ook handbagage te wegen.

Vorige week uit India komen vliegen met Aeroflot. Fiets inclusief bagage 20 kg pp. Maar toen moest onze handbagage op de band! 4 kg per stuk. Mochten we even 8 kg bijbetalen. (á 20 euro p/kg) Ik heb anderhalf uur geprobeerd dit om te praten maar is niet gelukt. :cry:
Er is nog steeds een kans dat die niet gedaan wordt, maar je hebt steeds meer geluk hiervoor nodig.
(Op de heenweg waren we ook al de pineut met overgewicht, maar hoefden we de handbagage niet te wegen)

Als je de kans hebt, laat de handbagage achter bij familie die je komt uitzwaaien. Dan zien ze hem niet bij het inchecken. Daarna oppikken voordat je door de douane gaat. Dit is bij Schiphol wel vrij lastig met de poortjes, maar op andere luchthavens niet.

Nu kun je bij sommige tickets extra kilo's van te voren inkopen, voor een tarief dat ca 8x lager is. (bijv. 3 euro/kg naar Thailand)

Groeten,

Marco

Hoi Marco,

Klopt helemaal. Ik ben net terug uit Nice en daar werd zelf mijn handbagage gewogen. Een medewerker vertelde me dat de maatschappijen er alles aan doen om de verliezen door de duurdere olie en de veiligheidsmaatregelen te beperken.
Al moet ik wel zeggen dat we op de vlucht naar Delhi met Aeroflot geen enkel probleem hadden.....was toch dezelfde vlucht....maar 3 maanden eerder.
Hoe lief heeft Chantal gekeken bij het inchecken? :lol:

Groet,
Marco

Lisette kan zeker heeeel lief kijken als het uitkomt!

John.

Tijdens het inchecken waren de volgende uitdrukkingen bij Chantal af te lezen:

1 - vrolijk :D
2 - verbaasd :shock:
3 - boos :evil:
4 - verdrietig :cry:

Ah....ik mis LIEF...!
Volgende keer eens proberen :lol:

Werkt bij mij in ieder geval wel....wanneer Lisette lief naar mij kijkt.....

Maar om terug te komen op de topic.....hoe meer fietsers er zijn hoe minder makkelijk het wordt. Vrôger hadden fietsers nooit problemen. Wij waren zulke exotische gekken dat we al voorbij het inchecken waren voordat de baliemedewerkster over de verbazing heen was. In het buitenland geldt die regel vaak nog steeds. Op schiphol is het zomers echter soms net de Veluwe op zaterdagmiddag, Er checken tientalle fietsers in. We zijn niet meer uniek. En zodra we met meer zijn worden er regels bedacht om die stroom fietsers te regelen. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen.

Oplossing: tot 10 tellen en je verlies pakken en lekker gaan fietsen.
Óf: opheffen van de wereldfietser en het wereldfietsen impopulair maken zodat alleen een kleine groep liefhebbers over blijft.

Kies maar.... :roll:

Marco

Nou, die laatste oplossing scheelt wel een hele hoop vrije tijd die je anders kunt gaan fietsen 8)