Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ergon handvatten GP2-L Nexus/Rohloff - Forum Wereldfietser

Ergon handvatten GP2-L Nexus/Rohloff

Ergon handvatten GP2-L Nexus/Rohloff oud model, vraagprijs € 10.
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr
Afbeelding

Deze handvatten ondersteunen de handpalm om tintelende vingers te voorkomen. Vele jaren met veel plezier gebruikt, nu toch een paar nieuwe gemonteerd omdat het rubber begint te plakken. Met handschoenen heb je daar echter geen last van en kun je er nog jarenlang plezier van hebben. Het is het oude model met aluminium barends!
Sorry, maar je gaat toch geen 10 euro vragen voor een setje vieze handvaten dat zo te zien eerder rijp is voor de vuilnisbak?
Berger schreef:
zo 19 aug, 2018 07:30
Sorry, maar je gaat toch geen 10 euro vragen voor een setje vieze handvaten dat zo te zien eerder rijp is voor de vuilnisbak?
" Vele jaren met veel plezier gebruikt, nu toch een paar nieuwe gemonteerd omdat het rubber begint te plakken. "


Mischien eerlijk omdat niet alleen op Marktplaats te vermelden, maar ook hier
Naar aanleiding van voorgaande opmerkingen heb ik de tekst aangepast. Omdat de handvatten nog lang niet versleten zijn, wil ik ze niet weggooien. Daarom zijn ze te koop voor een vraagprijs van € 10. Als je deze fantastische handvatten eens uit wil proberen: doe een bod en ze zijn van jou.
Heel intrigerend en prikkelend. Zeker geen veroordeling van mij.
Het gaat niet om het geld, maar om een mindset. Iets dat voor jezelf afgeschreven is en daarmee niet goed genoeg meer, kan voor een ander nog best bruikbaar zijn. Zo geef je de ander gebruiksplezier en de gelegenheid een bijdrage te leveren aan een beter milieu.
Ik laat hem bezinken.
Volgens de forumregels is het niet gebruikelijk om te reageren op een artikel wat te koop aangeboden wordt als je zelf geen interesse hebt om het artikel te kopen.
Desondanks vind ik het wel interessant hoe er tot nu toe op gereageerd is en nodigt dit mij uit om dan ook mijn plasje hier over te doen :D .

Hergebruik kan ook door te recyclen.
Als je handvatten echter op deze manier aanbiedt lijkt het niet erg uitnodigend om van die plakkerige, bezwete rubberen handvatten van een ander over te nemen.

Dat plakkerige kan ontstaan door bacterievorming door het gebruik met bezwete handen.
Als het synthetische rubbers betreft is het waarschijnlijk 'weekmaker-migratie', een eigenschap van veel kunststoffen en synthetische rubbers. Door tijd, licht, zweethanden enz. gaan allerlei componenten die er in zitten aan de wandel, daar is weinig aan te doen (deze info is allemaal gewoon te vinden op het internet).

Op z'n minst zou ik de handvatten goed schoon borstelen met een schoonmaakmiddel, of uitkoken en in gereinigde staat aanbieden voor hergebruik. Eventueel voorzien van een beetje talkpoeder.
En anders de aluminiumdelen scheiden van de kunststof/synthetische delen en gescheiden bij het juiste afval deponeren i.p.v. in deze staat te koop aanbieden, dan maar geen tientje er voor vangen.

De Islabike van mijn zoon is door iemand ongezien gekocht, ja alleen via foto's bekeken. Desondanks heb ik 'm wel gewassen en netjes gepoetst, remmetjes nog even afgesteld, alle boutjes en moertjes nog even nagelopen en aangedraaid waar nodig, voordat de beste mensen de fiets kwamen ophalen.
Het is maar welke moeite je erin steekt voor de volgende gebruiker.

Dit was dan mijn plasje.
Edwin* schreef:
ma 20 aug, 2018 10:43
Volgens de forumregels is het niet gebruikelijk om te reageren op een artikel wat te koop aangeboden wordt als je zelf geen interesse hebt om het artikel te kopen.
Desondanks vind ik het wel interessant hoe er tot nu toe op gereageerd is en nodigt dit mij uit om dan ook mijn plasje hier over te doen :D .
Gezien de staat van het gebodene en het feit dat de TS recycling belangrijk vindt, zou ik ze tegen verzendkosten (of gratis af te halen mits je op de fiets komt ;)) aanbieden. Dan maakt de TS iig nog een kans dat ze worden geherbruikt.
Dit was dan mijn plasje.
:D
Het is dat ze voor rohloff / nexus zijn.
Maar deze handvatten kan je makkelijk keren (link naar rechts / rechts naar links)
De onderkant is namelijk nog zo goed als nieuw :)
Verkocht voor € 10 incl. verzendkosten! Ik heb wel een beetje moeten lachen over de opmerkingen hierboven. Ik had de handvatten juist niet schoongemaakt om geen verkeerde verwachtingen te wekken. Morgen gaan ze netjes schoongemaakt in de brievenbus. Je kunt de handvatten overigens niet omdraaien omdat de vorm aan de onderzijde anders is!
Bert van Sprang schreef:
vr 24 aug, 2018 14:10
Verkocht voor € 10 incl. verzendkosten! Ik heb wel een beetje moeten lachen over de opmerkingen hierboven. Ik had de handvatten juist niet schoongemaakt om geen verkeerde verwachtingen te wekken. Morgen gaan ze netjes schoongemaakt in de brievenbus. Je kunt de handvatten overigens niet omdraaien omdat de vorm aan de onderzijde anders is!
Dat kan ik dan weer erg waarderen! :D :wink: