Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Doorpriktankjes gas verkrijgbaar in Ghana? - Forum Wereldfietser

Doorpriktankjes gas verkrijgbaar in Ghana?

In maart 2006 ga ik enkele weken fietsen in Ghana. Ik heb een campinggasbrandertje voor doorpriktankjes. Kan ik deze tankjes in Ghana kopen en zo ja, waar?

groeten, Ron

Reken er maar niet op dat je dat zult vinden. Ik ben welliswaar niet in Ghana geweest maar wel in andere West-Afrikaanse landen. Daar was campinggaz niet te verkrijgen. Een benzinebrander is toch de beste oplossing, kost even wat in aanschaf maar je hebt er daarna jarenlang plezier en gemak van. Ik doe al meer dan 10 jaar met mijn Whisperlight.

Hoi Ron,

Kort antwoord: nee
Camping Gaz is niet echt geschikt voor Afrika. Zoals Harry al zei: koop een benzinebrander of eet lekker bij de vele eetttentjes.

Groet,
Marco

of helemaal geen brander; als je niet binnen de bebouwde kom bent is er voldoende sprokkelhout te vinden waar je een vuurtje mee kunt maken. In ieder geval in het noorden. In het zuiden is het vochtiger en misschien kan een brander dan (soms) handig zijn. Ik zou voor de gewichtsbesparing gaan.

Als je het echt Afrikaans wilt doen, koop je ter plaatse een klein houtskoolstoofje. Wel even goed de kunst afkijken, wapperen met een stuk karton en zo... Als je het goed doet heb je binnen enkele minuten een gloeiend heet vuurtje. Wordt zeker door de bevolking gewaardeerd.

Gr. Harry

Kijk eens op Campingaz.net
voor landen die niet vermeld staan stuur je best een mailtje naar Campingaz
Ron schreef:In maart 2006 ga ik enkele weken fietsen in Ghana. Ik heb een campinggasbrandertje voor doorpriktankjes. Kan ik deze tankjes in Ghana kopen en zo ja, waar?

groeten, Ron
Ron,
Net terug uit Afrika kan ik je melden dat doorpriktankjes in de meeste franstalige (campinggaz!) west Afrikaanse landen wel verkrijgbaar zijn, meestal bij "hardwarë stores", op markten, of in de kleine straatkiosken. Zij gebuiken de tankjes vaak voor gaslampen. Soms zal het even zoeken zijn. Wij hebben er zelf gebruik van gemaakt in Mali, Burkina Faso en Ghana, nadat onze benzinebrander uitgebrand was, hoewel ze in Ghana minder gemakkelijk verkrijgbaar zijn. evengoed zou ik toch liever een benzinebrander meenemen. reken er wel op dat de kwaliteit van de benzine vaak slecht is.

succes,

jeroen hakvoort