Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Copenhagen tot Stockholm - Forum Wereldfietser

Copenhagen tot Stockholm

Hoi,

Ik zal volgende maand van Copenhagen tot aan Stockholm fietsen. Mijn vraag aan mensen bekend met deze route is eigenlijk enkel: is de route relatief vlak, of krijg ik te maken met sterke hellingen?

Groet,
Auro
Welke route en wat vind jij een sterke helling? Als je ten oosten van de grote meren blijft, zijn de hoogteverschillen gering, wat niet wil zeggen dat je nergens een steile helling tegenkomt.
Hangt van je route af. Zonder info over je route zul je geen goed advies krijgen.

Je zou heel gemakkelijk op Google Maps (de webversie) een route kunnen maken met enkele plaatsen waar je langs wilt, op het fietsje klikken, en voila: daar verschijnt een hoogteprofiel.

(Voelt als vragen naar de bekende weg.)
je kunt ook een beetje onzeker zijn Willem.m !
en graag bevestiging willen want hetgeen je misschien al een beetyje kent.
Mvg
Willem Klein
Het zal wat van je route afhangen, maar wij fietsten een keer van Kalshamm naar Kopenhagen door het Zuidwesten (niet helemaal langs de kust overigens) (http://vanuitdestoofstraat.blogspot.com ... weden.html vanaf 5 augustus) en een keer van Stockholm naar Göteborg via het Gota kanaal (http://vanuitdestoofstraat.blogspot.com ... etsen.html , ook vanaf 5 augustus) en zijn geen noemenswaardige verhogingen tegengekomen.
Ligt inderdaad aan de route als je de kustroute volgt, dus onderlangs (met bijna overal bordjes die meestal de goede kant opwijzen) dan valt het stijgen en dalen wel mee, en kun je vaak met de afdaling het grootste zo niet de complete volgende bult wel halen. Ga je binnendoor dan wordt het al snel wat heuvelachtiger en zul je ook meer gravel tegenkomen. Wat me opviel is dat er best veel dorpjes zijn waar wel veel (vakantie) huizen staan maar verder geen of weinig voorzieningen, hou daar dus ook rekening mee.
Snelste en korste route is in de buurt van de E4 blijven, Malmö - Jönköping - Linköping - Södertälje - Stockholm, vrij regelmatig gedaan. De route tot Jönköping heeft geen noemenswaardige hellingen, dan daalt het behoorlijk af richting Jönköping en ten oosten van Vättern kan je wat steile stukjes tegenkomen, net als wanneer je in de buurt van de oostkust(Oostzee) komt.

Er zijn volgens mij tegenwoordig talloze routesites waarmee je een route kan uitstippelen die dan ook gelijk een hoogteprofiel voor je genereert.
Ik vertrek vrijdag 3 augustus vanuit Haarlem naar Stockholm! Gewoon gaan en genieten. Route gewoon via Google Maps uitgestippeld en dan zie ik het wel. Vanuit Haarlem naar Zwolle, Meppen, Bremen, Hamburg, Puttgarden, richting Kopenhagen, Helsingor/Helsingborg en dan doorsteken via Jonkopping, langs het Vaternmeer omhoog en dan schuin rechts omhoog richting Stockholm. Trek er 14 a 15 dagen voor uit met overnachtingen op campings, jeugdherbergen, airbnb's, kleine hotelletjes etc. Ik ga genieten, jij vast ook. Succes!
Werd trouwens onlangs gewezen op dit document met routeinformatie over het traject Malmö-Stockholm:
https://lund.naturskyddsforeningen.se/w ... e_2014.pdf