Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Prepinkstertocht 2019 - Forum Wereldfietser

Prepinkstertocht 2019

Van donderdag 21 tot en met zondag 24 juni stukje gefietst in Duitsland om de route voor een eventuele pinkstertocht voor berggeiten in 2019 te testen.
https://ridewithgps.com/routes/27889551: ca 445 km en 5.900 hm, ik ben er nog moe van!
Donderdag vanuit huis met de trein naar Roermond en om 10:15 op de fiets. Via stukken van de Rurroute, langs de grootste bruinkoolgroeve van Westeuropa, Fantasialand, pondje over de Rijn naar een mooie wildkampeerplek in een bos onder de rook van vliegveld Keulen-Bonn. De volgende dag langs potentiële camping en een mooie brug over de Sieg naar het Westerwald, waar ik mijn route moest aanpassen omdat ik op een drukke weg zonder fietspad uitkwam. Vervolgens een groot stuk van de Nisterdalroute gefietst en uiteindelijk op een weiland aan de Nister overnacht. Zaterdag doorgeklommen naar ruim 600 m en de volgende potentiële camping bezocht. In het algemeen word ik niet vrolijk van Duitse campings, meestal veel stacaravans en weinig voorzieningen. Waar ik wel vrolijk van wordt zijn de vele autoluwe fietsroutes, soms over asfalt, soms over gravel, door het bos, door de weilanden: zeer afwisselend en over het algemeen niet zo steil als in de Ardennen. Na het oversteken van de Dill volgt er een hele mooie route over de kam van het Rothaargebergte op ruim 600 m hoogte met bronnen van de Dill, de Lahn de Sieg, de Eder etcetera en mooie vergezichten. Overnacht heb ik die nacht op een camping aan het Bigge-stuwmeer. Zondag meteen 300 m omhoog naar 600 m om daarna met vele tussenklimmetjes en zoveel mogelijk tussen de bebouwing van bijvoorbeeld Wuppertal en Solingen terug naar Dusseldorf, waar ik om 18:00 weer op de trein naar huis ben gestapt.

Conclusie: Weer verrast door de vele mooie fietsroutes, in 4 dagen mooi veel hoogtemeters gemaakt en het laatste stuk naar Dusseldorf was het wel drukker met bebouwing, wegen, verkeer etcetera.
Klinkt weer lekker :D

*Duitslandfan hier

Wel een flinke uitdaging: gemiddeld 110km en 1500hm per dag.
Bert van Sprang schreef: ca 445 km en 5.900 hm, ik ben er nog moe van!
Fedor schreef: Wel een flinke uitdaging: gemiddeld 110km en 1500hm per dag.
Das zeker een flinke uitdaging! :shock: En ik kan me goed voorstellen dat je er nog moe van bent :lol:

misschien dat het me volgend jaar eindelijk eens gaat lukken om mee te gaan met een wereldfietser tocht! :wink:
Roomijsje, als je het wilt dan kan je het ook! Ik zie je wel verschijnen :D .
Wunderbar!

Ik miste de Bergziegepfingstenfahrradtour zweitausendachtzehn al een beetje.

Ik hou dit in de gaten.
Nou, maak je borst maar nat, Erik.
Dit lijkt op een échte uitdaging.