Additionally, paste this code immediately after the opening tag: eurovelo 7 of 5 - Forum Wereldfietser

eurovelo 7 of 5

Hallo,

Enkele jaren terug zijn we naar Rome gefietst, het fietsen in Italie is ons zeer goed bevallen. In 2019 willen we weer fietsen in Italie, het liefst zuidelijk van Rome. Zoekend op internet vinden we 2 routes, de EV7 en EV5. Maar volgens mij zijn deze routes nog niet klaar. We kunnen niets anders vinden dan een kaartje waar de routes ingetekend zijn. We willen graag een beschrijving of GPS gegevens. Heeft iemand ervaring met het fietsen aan de zuidzijde van Rome of nog mooier, beschikt iemand over een leuke route naar de hak van Italie?

vr gr Bennie
Wij hebben ervaring met de EV in Portugal. Wat een tegenvaller. Onbegaanbare paden. Niet eens Mtb geschikt. Dus wanner ik van je lees dat hij nog in voorbereiding is zou ik er niet te veel van verwachten. In Italië fietsen hebben wij niet altijd prettig gevonden door de rijstijl van de Italianen. Succes met de voorbereidingen.
Ha Reinder,
Je wilt naar de hak, ik heb echter alleen ervaringen mer fietsen vanaf de tenen. Dus vanaf Sicilie. Begin deze maand gevlogen naar Palermo, en dan via de westkust van Italie noordwaarts gefietst. Ja, dan heb je de EV7, oftewel de Cyclopiste del Sole (met GPS). De westkust heeft heel weinig keuze: je zult moeten dealen met de SS18. Dit is een drukke weg, vanaf het zuidpuntje helemaal naar Rome. Ik heb het twee dagen volgehouden om op de hele dag op een drukke tweebaansweg te fietsen. Dit is geen vakantie, je kunt niet ontspannen. Toen ik halverwege zag dat ik nog een aantal tunnels in het verschiet had, heb ik opgegeven, en ben naar Rome getreind, en met Reitsma vanaf Rome naar Nederland gefietst: wat een verademing. Naar de hak is het vast rustiger, maar bergachtiger.