Ik ben van plan deze zomer twee weken of zo in Duitsland te gaan fietsen en dacht aan een van de routes van West naar Oost. Heen kan ik dan gewoon ergens in Nederland beginnen, en met de Duitse spoorwegen is de terugreis simpel (ik heb geen zin me al vast te leggen op een terugreis station). Van zulke routes kan ik er drie vinden, de Hanze route, de R1 route (met Bikeline boekje) en de Mittellandroute (ook met Bikeline boekje). Van deze drie is de Hanze route de noordelijkste, dan komt de R1 en tot slot is de Mittellandroute de meest zuidelijke. Noord Duitsland vind ik vaak wat plat en saai, dus dat zou pleiten voor de Mittellandroute. Zijn er hier mensen die deze route wel eens gereden hebben? Ik ben niet vies van wat stukken onverhard of wat klimmen, maar heb een grote hekel aan autoverkeer. Ik ga kamperen.
@Wim
Zie voor de Mittelllandroute: viewtopic.php?t=17869
Deze staat nog op mijn lijst.
De R1 fietste ik in 2011 van Berlijn naar Winterswijk. Ik vond het een mooie en afwisselende tocht.
Van de Hanzeroute ken ik alleen het deel 2 en 3 (Lübeck - Brandenburg - Keulen). Ik heb genoten. Gefietst in 2012 en 2017.
Jan