Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hoeveel horeca/supermarkten op Normandië en Bretagneroute van Europafietsers (Rouen tot Brugge)? - Forum Wereldfietser

hoeveel horeca/supermarkten op Normandië en Bretagneroute van Europafietsers (Rouen tot Brugge)?

Beste iedereen,

Ik zal binnenkort de Normandië en Bretagneroute van Europafietsers gaan fietsen, (zie https://www.europafietsers.nl/fietsrout ... ervaringen), en dit van Rouen tot Brugge (richting noorden).
Voor het gedeelte in Frankrijk zie ik op de kaart alvast dat er voldoende campings op het traject zullen zijn.
Kan er iemand me een impressie geven van het aantal horecagelegenheden (resto, bistro) en/of supermarkten/bevoorradingswinkels? Kom je die regelmatig tegen of dit is dat wat minder?

Bedankt en groeten

tom
Ik was een jaar of drie geleden in Bretagne, en zodra je buiten de steden komt wordt het aanbod schraal. Veel dorpswinkeltjes zijn inmiddels verdwenen, omdat mensen met de auto naar de Giga Carefours en Intermarche etc gaan. Dus als je halverwege de middag een winkel ziet, is het verstandig in elk geval het hoognodige in te slaan. Voor het geval je verder niets tegen komt.
captain_fabulous schreef:
di 19 jun, 2018 10:31
Ik was een jaar of drie geleden in Bretagne, en zodra je buiten de steden komt wordt het aanbod schraal. Veel dorpswinkeltjes zijn inmiddels verdwenen, omdat mensen met de auto naar de Giga Carefours en Intermarche etc gaan. Dus als je halverwege de middag een winkel ziet, is het verstandig in elk geval het hoognodige in te slaan. Voor het geval je verder niets tegen komt.
Dat is een constante voor zowat heel Frankrijk. Veel dorpen/streken lijken uitgestorven. Geen winkeltjes, geen terrasjes. Langs de kust ligt het wel anders, omdat daar veel toeristen komen.

Wat je kunt doen, is als het nodig is via Google Maps op zoek gaan naar een winkel. Maar inderdaad: als je een winkel ziet, stoppen en aankopen wat je nodig hebt, is de veiligste optie in veel streken.
Kijk op de Michelin-kaarten naar de vlakken bij een plaats. Je kunt ongeveer inschatten of dit een plaats van enige betekenis is. Staat een C in een rondje voor de plaatsnaam dan betekent dit dat het een Canton-plaats is. Daar tref je in de regel voorzieningen.
Op de IGN-kaarten staat bij de plaats het aantal inwoners.
Let wel op de heilige middagpauze. Tussen 12:30 uur en 14:00 is veel dicht. Soms ook wel langer. Winkels kennen ook wel een wekelijkse sluitingsdag. Meestal is dat op maandag of woensdag.
Levensmiddelenwinkels, bakkers en slagers zijn op zondagmorgen open.
Cafes en restaurants zijn vaak op zondagmiddag gesloten en gaan ook in de avond niet meer op open. Veel cafes en restaurants zijn op maandag dicht.